onsdag 23 mars 2011

Vårfint i trädgården

Nya trädgårdshandskar & hink gör ju att det blir ännu lite roligare att ge sig ut i trädgården...
Och nya sittdynor gör ju att det blir ännu skönare att slå sig ner i vårsolen och njuta...
Som vanligt fastnade jag för prickigt.
Och här är min nya trädgårdsmästare:
Hon krattar gruset från gräset..
Ett helt hopplöst jobb, men det blev en väldig oreda i trädgården när de gick in med maskiner här för att borra bergvärmen i vintras.
Nya vårtecken varje dag!
Och så här glada är mina kastanjebarn! På väg, det ser man ju lång väg!

6 kommentarer:

  1. Tänk - bara på de här dagarna jag varit här har våren kommit med stormsteg. Nu är snöfläckarna mycket mindre än de bara ytorna.
    Kul att få jobba i trädgården igen. Fast jag fick ju bara kratta grus :-)
    Charlotte gav växterna näring så de kommer att växa så det knakar.
    Det är skönt att vara här.

    SvaraRadera
  2. Bravo, mina små barn tycks trivas i Småland. Syskonen fryser fortfarande i Håbo Tibble

    SvaraRadera
  3. Härliga vårbilder! Kanon med egen trädgårdsmästare! Bra jobbat av henne för det var nog ett tufft jobb!
    Vilken underbart hink du hittat! Var finns den att köpa? Så roligt att kastanjerna överlevt vintern! Måste kolla mina...Kram Liselott

    SvaraRadera
  4. Tack! Hinken köpte jag på Granngården (men den heter ju inte det kom jag på... Lantmännen?). Där är säkert du ofta? De hade handskarna också och annat kul...

    SvaraRadera
  5. Vad bra, då ska jag kolla då jag ska till stan i dag! Det var så himla fint...Liselott

    SvaraRadera
  6. oj vad många blommor som har kommit upp vad fint

    SvaraRadera