söndag 19 september 2010

Helgen som gått

Efter fredagens yrsel så blev jag ju tillsagd att vila.
Det gjorde jag ju. Stannade hemma, gjorde en kopp te, tände några ljus.
När jag blev bättre från yrseln under dagen så vilade jag väl mindre och mindre....
Städade hela huset, hängde upp några hyllor på Ellens rum, skrev matsedel för veckan, tvättade och vek tvätt och så vidare. Det straffade sig med att jag fick tillbaka hela yrseln + lite ränta i morse. Det var hemskt, det är det ju. Men den här gången hjälpte det inte att jag reste mig för när jag stod upp så föll jag åt vänster.
Helt konstigt. Så idag har jag vilat. På riktigt. Kunde inte mycket annat.

Igår var barnen och såg Marmaduke. De skrattade hjärtligt och jag borde nog ha följt med.
Jag passade på att veckohandla istället Det är ganska skönt att strosa omkring och handla och veta att man måste gå där i en och en halv timme. Ingen brådska där inte.

På kvällen myste vi med en gammal favoritfilm: Mermaids.
Och idag har jag ju som sagt vilat.
George har högtryckstvättat de två sista sidorna av huset så nu är det "bara" att måla!
Och Emelie undrar om det regnar...

4 kommentarer:

  1. Oj, vad jobbigt att höra att du fick tillbaka yrseln. Ta det lugnt, låt kroppen få vila. Ingenting är viktigare än hälsan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter verkligen som om du behöver vila och ta hand om dig. Lyssna på kroppgen...

    Mermaids är verkligen en supersöt film :-)

    SvaraRadera
  3. Snälla Charlotte...och George...låt någon annan måla huset.
    Alltid finns det väl någon i trakten som kan jobbet och gör det gärna...värt vad det kostar.
    Då kan ni sitta i var sin stol och njuta av varandra medan ni övervakar den som står och vinglar på stegen i stället för er två.
    PLEASE!!!
    L&R i TN

    SvaraRadera
  4. Men just måla tycker jag är kul.. Det är nästan det mest avkopplande jag vet att hålla på och fixa med hus och trädgård.
    Vi kommer däremot ha en byggfirma som sätter på panelen på huset, och göra snickeriarbetena.
    Snart är hösten här på allvar och då får vi sitta (inte i solen) men väl framför brasan och mysa!
    Tack för omtanken! Kram

    SvaraRadera