tisdag 15 februari 2011

Hemma igen

Vi har varit uppe hos mamma men nu är vi hemma igen.
Vintern kom tillbaka och det var en riktig helvetesresa upp till Stockholm mitt i sorgchocken i torsdags. En resa som normalt tar fyra timmar tog sju timmar. Det var totalt snökaos och tvärstopp vid Norrköping.

Sorgen är oerhörd. Man tror att man kan förbereda sig men det kan man inte.

Som leendet bytes
i skälvande tår
så växlar våra liv
några jordiska år.
Ibland lekte tanken
i solljuset fri,
ibland kommer nattsvarta
skuggor förbi.
Då slutar en saga
då somnar en vind,
och allt blir så stilla
som tårar mot kind.

De här fina orden skrev min kusin Johan på mammas blogg. Jag tycker de är så vackra!

2 kommentarer:

  1. "Då slutar en saga"..precis så känner jag med alla nära o kära jag mist. Jag saknar "deras saga".
    Trots att man kanske vet en stund i förväg att någon är på väg att lämna livet, går det aldrig att förbereda sig på det. Det vore att förlora hoppet och det ska man ALDRIG göra.
    Sorgen gör ont, sorgen är tung men så småningom blandas den med ljusa minnen.
    Jag tänker på dig o din familj o kunde jag skicka styrka så skulle jag göra det. Kram//Anna Lena

    SvaraRadera