söndag 30 januari 2011

Härliga vinter!!!

 Nu kramar vi ut de sista ur den här vintern! 
Härliga soliga vinterdagar har det ju faktiskt varit ganska många av och det är bara att njuta.
Ellen blev ju magsjuk i veckan när klassen skulle ha åkt skridskor. Besvikelsen var stor så hon fick kompensera och åka desto mer nu när hon är frisk!
Angelica tycker det är bra att det står ett hockeymål där, så att man kan hålla i sig...
Jag kan ju erkänna att om jag hade åkt skridskor så hade jag stått bredvid henne och hållit i mig...
Men barn lär sig snabbt. Vips så kan man STÅ på skridskorna, utan att hålla i målet...
Nästa mål (ha ha) är att ÅKA också...
Det är av misstagen man lär sig!

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Visst finns det vissa fördelar med den här årstiden. Det gäller ju bara att hitta dem. Har precis varit på lång promenad med Justin och gick förbi Sicklasjön. Där var smockfullt med människor som av någon anledning tyckte att strandpromenaderna var för små och var tvungna att GÅ på sjön.
    Det gör jag aldrig ... Men det såg skönt ut i solen, visst.
    Snart är det i alla fall vår ...

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog det som gör att man börjar kunna njuta lite av vintern... Att man vet att den snart är slut. Ganska snart i alla fall, det är ju fortfarande Januari...

    SvaraRadera
  3. Det är snart daxs att förkultivera!! Ex pelargonier

    SvaraRadera
  4. Haha, jag tror hon har gjort det redan ...

    SvaraRadera
  5. :-O
    Jag är JÄTTESEN med vårarbetet förstår jag!!! Jag har inte ens hunnit beställa Pelargon-fröer...
    :-D

    SvaraRadera