fredag 28 januari 2011

Nya dukar

Jag är hemma med magsjuka barn. Först var det Ellen som blev sjuk och nu följde Angelica.
Magsjuka finns det inte mycket gott att säga om, det är så synd om de små när de mår så där dåligt.

Jag passar på att göra lite nytta här hemma eftersom barnen mest sover.
Och idag syr jag lite nya dukar!
Det är en av mina laster... tyger! Jag kan inte låta bli att köpa tyg!
Älskar att sy nya dukar och gardiner, eller påslakan eller annat viktigt.
Det är ett ganska billigt sätt att förändra ett helt rum, dessutom.
Men idag ville jag sy ett par dukar till borden. Jag har märkt att när vi har gäster och jag ska duka upp båda borden så har jag inte så många dukar att välja på. (För att inte säga ingen...)

Så idag sydde jag dukar i lite vår- och sommarfärger!
Så här fint blev det:
Så, nu kan jag ställa undan min sylåda tills nästa gång inspirationen kallar på den...

Nu ska jag laga lunch!

8 kommentarer:

  1. ... och nästa gång inspirationen tränger på, så vet jag en som behöver fina dukar ...

    Hoppas tjejerna kryar på sig och att det inte smittar till er alla.

    SvaraRadera
  2. tygjunkie är himla lätt att bli, man kan alltid hitta en tygbit värd att köpas

    SvaraRadera
  3. Är det NÅGOT du INTE kan göra???
    L&R i TN

    SvaraRadera
  4. Ja. Såga. Jag kan absolut inte såga! :-D

    SvaraRadera
  5. ... och ligga på soffan och käka praliner och läsa Damernas Värd

    SvaraRadera
  6. Nej, det är jag också ganska dålig på... Kommer ju på en massa saker som jag vill/borde göra när jag försöker ligga på soffan och käka praliner...

    SvaraRadera
  7. Men jag utgår ifrån att du lyssnar på en bok i lurar samtidigt som du gör något annat. Man kan ju inte bara gå omkring och göra en sak i taget heller ... :-)Käka praliner går ju dessutom hur bra som helst att tugga på när man syr dukar.

    SvaraRadera
  8. Jag menar det, och så kan man klämma in en telefonlur mellan axeln och örat också och hålla ett öga på ugnen...

    SvaraRadera