måndag 23 augusti 2010

En tur till Kalmar

Det behövdes lite kläder till skolstarten och då är det tur att de flesta butikerna ligger samlade i Mode-centrumet i Kalmar. Nu har vi fyllt på garderoberna med höstens nyheter.
Och så ligger det ju granne med Ikea dessutom...
Det behövs ju lite möbler när man ska börja skolan..  ????
Typ ett nytt rum?
Eller kanske ett nytt kök till mamma...
Barnen måste ju för all del äta mellanmål efter skolan i ungefär ett sånt här kök!
Det är konstigt för medan jag bara vill ha vitt, vitt, vitt hemma så vill barnen mest ha svart!

4 kommentarer:

  1. Kul reportage från en shoppingrunda. Du borde slå dig på sånt, du som både kan illustrera och samtidigt skriva så slående.
    Var det inte jobbigt att få hem alla dessa möbler? :-)

    SvaraRadera
  2. barnen börjar senare hos er än i Stockholm, här har alla redan börjat i skolan inför hösten

    SvaraRadera
  3. Det är bara en fas, snart kommer dina döttrar på att svart blir bara mörkt. Jag har iaf gått igenom den fasen. Som 12-åring skulle allt vara svart och lila nu är det bara rött som gäller :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tog oxå en tur till Ikea förra helgen, vad inspirerad man blir! Vill ha! vill ha! Men jag fick heller inga hela rum, hade bara en! släpkärra med mig.Det blev bara Spara/förvara!Hallen behövde en extreme makeover!
    Dina flickor ser ut som om dom var modeller och bodde i IKEA katalogen.....Kram Liselott

    SvaraRadera