måndag 9 augusti 2010

Rena grekiskan...


Tror inte Ellen förstår så mycket av de här romanerna... En tur in till Lefkas stad gör en lite matt. Kul, visst, men varmt som i en bastu. Men det värsta är den där känslan av att man blir lurad hela tiden. Jag brukar prata engelska men får nästan alltid erkänna att jag förstår vad de säger på grekiska. (Ge henne den där gamla istället, du kan ta 8 euro av dem - fast priset är 6 euro. Osv.) Varje äkta grekisk vara är Made in Taiwan. Frustrerande. Därför åker jag hellre till Preveza, där är de inte så vana med turister, behandlar en värdigt, luras inte, bättre priser och äkta grekiska varor...

2 kommentarer:

  1. du sk ainte erkänna att du kan grekiska utan svara på engelska nej den vill jag inte ha den är gammal och så är den lite dyr, den kostar nog inte mer än 6 €

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde det samma i Sverige...låtsades att jag bara kunde engelska...hade kul med det speciellt de gånger jag sa något på svenska efter de sagt något dumt etc etc
    L&R i TN

    SvaraRadera