lördag 26 mars 2011

Ett foto i timmen ~ Lördagen den 26 mars

Dags för Efit igen!

07:30
Vaknar av att barnen är osams. Tar en STOR kopp kaffe...

08:30
Frukost! Gröt av min "Grötblandning" som doftar kanel...

09:30
Jag plockar ihop urväxta kläder som jag ska ge bort till barnens kusin Ella.

10:30
Mamma och jag åker in till stan för att byta ett par skor som gick sönder efter en halv dag.

Eftersom vi befinner oss i Oskarshamn så är självklart intresset stort för "stadens son" Håkan Juholt!
Storbildsteve följer S-kongressen.
Efter det gick vi till torget och köpte vårblommor!

11:30
Hemma hos mina små sjuklingar igen.
Angelica provar sina nya skor.

12:30
Vi plockar fram alla rester som vi samlat på oss under ett par dagar.
Det blir rest-lunch idag! Korv, fetaost, kassler med potatisgratäng, fläskpannkaka och fläskkotlettsrad, det är bara att välja...

13:30
Emelie har städat Elsas bur. Men Elsa vill helst inte vara i buren ändå, hur ren den än är...
Det är MYCKET mysigare att springa lös i huset och gnaga på sladdar!

14:30
Mamma och jag har åkt ut till Skinshult för att ta en långpromenad med Justin.
Han tycker också att det är härligt att vara lös!
Vi skrämde upp två tranor som jag försökte närma mig för ett foto...
Och satte oss en stund nere vid "Gölen" och njöt av mars-solen.

15:30
Vi hämtar sommardäcken, George passar på att sätta på dem på mammas bil nu när hon är nere.
För nu tänkte vi inte få någon mer snö!

16:30
Jag rensar jordgubbar (jo, här är det sommar nu...) som vi ska ha på våfflorna!
Den här jordgubben var stor som ett äpple...
Hur gott som helst!

18:30
Solen är på väg ner och jag går ut för att tända grillen.
Det går inte helt bra.
Men efter många om och men så får jag eld i grillen...

19:30
Jag är grillmästare och serveras en kall öl medan jag står och grillar.
Jättemysigt, men ganska kallt!


Mer bilder kommer under dagen så kika gärna in igen!
Ha en skön lördag!

20 kommentarer:

  1. Den grøt blandingen din så kjempegod ut! Likte også veldig godt skolene til Angelica, sånne skal mine jenter få til sommeren:)

    SvaraRadera
  2. Känner igen detta med att barnen är osams mellan varven =)
    Krya på där hemma hos er.

    SvaraRadera
  3. härligt att handla blommor på torget

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen omväxlande dagar för oss alla men speciellt för mig de här dagarna jag bor hos er. Ingen dag är den andra lik. Skönt dessutom att det finns proffshjälp för bilen på nära håll. En lyx kan jag berätta.
    En härlig promenad i vårvintern gjorde vi också.
    Ja, jag har verkligen haft det bra hela den här veckan på alla sätt.

    SvaraRadera
  5. Kul att följa din dag och när jag såg Justin, visste jag ju genast vem du var.

    Varma kramar till dig och din mamma!

    SvaraRadera
  6. Tittar in på din dag :) Att ha en långhårig hund en kan inte vara lätt när det är vår och snön smälter :)

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig dag du verkar ha. Å visst är det underbart att våren är på väg...

    SvaraRadera
  8. For en koselig dag dere har hatt, og FOR en lunsj selv om det var reste-lunsj! :D

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på din dag.
    Grilla kan man göra året runt :)

    Vackra bilder du tagit
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken helt underbar bild på hunden!

    Sådana där dagar då det bjuds rester av alla de slag brukar vi också ha - först till köket får först välja!

    SvaraRadera
  11. Kikat in på din dag. Helt underbara bilder. Maten,våfflor,jordgubbar.....så smarrigt.

    SvaraRadera
  12. Godmorgon, kikar in för att se resten av din EFIT dag, mumsigt med jordgubbar, man riktigit längtar tills de svenska kommer

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder och vilken fantastisk jordgubbe! Mums - hoppas att den smakade lika god som den såg ut. Riktigt fina bilder!

    SvaraRadera
  14. Så utrolig mange fine bilder..tenk at dere har det så sommerlig at dere kan grille ute! Her har det snødd enda mere, så i dag må vi nok ut å måkke sne..igjen.Er så lei av vinteren nå!

    SvaraRadera
  15. Härliga foton, inte minst på Justin på språng.
    Men du, glaset du fick ölen i är gammalt! Minns dessa då jag var barn och var det nått som kanske senap i dem? Fast jag kan ha tokfel då jag tycker att handtag på ett sådant glas känns fel..

    Jag har en ganska unik kamera som kan fota hursomhelst och närsomhelst ;)

    SvaraRadera
  16. Jisses vilken jordgubbe!
    Tror jag ska köpa mig en ask gubbar om det finns.

    Kul att följa din dag.

    // Anna

    SvaraRadera
  17. Men oj, jösses, vilken jättejordgubbe!!! :-O Åååh, vad GOTT med våfflor!!! Det åt jag i fredags... ;-) Härligt med en liten utflykt i det underbara vädret också... :-)

    SvaraRadera
  18. Toppenbild på Justin, bilden utstrålar glädje

    SvaraRadera
  19. Ja, Justin var verkligen lycklig när han fick springa helt fritt i skogen.
    Det kändes bra för oss också i det fina vårvädret men vi avhöll ifrån att rusa runt som han ...

    SvaraRadera