onsdag 9 mars 2011

Ett Foto I Timmen ~ Onsdagen den 9 mars

Dags för EFIT!

Ett fotouppdrag som går ut på att man tar Ett Foto I Timmen.

07:00
Vaknar till en underbar dag!

Timmen som följer går allt i ett flygande fläng, alla barn ska ha frukost, väskor ska packas, tänder borstas och kläder ska letas fram... Ett under att alla kommer iväg till sin skola med rätt skolväska i handen känns det som ibland...

08:15
När barnen är lämnade tar jag en promenad.

Otroligt skönt att börja dagen så här.

09:15
Jag promenerade i 45 minuter och tog sen dator och papper och åkte till kontoret. 
Hann precis innanför dörren innan Angelica ringde från skolan och sa att hon hade glömt sin kasse med täckebyxorna i hallen. Så alla fick inte med sig allt i alla fall... 
Så... jag åker hem igen (tur det är nära) och hämtar påsen för att köra upp den till skolan och SEN kan min arbetsdag börja...
Börjar med att säkerhetskopiera bokföringen.

10:15
Jobbar och dricker te.

11:15
Jobbar vidare. Skriver fakturor och bråkar med min dator...

12:15
Jag har hämtat Angelica, handlat, postat fakturor och hämtat ut ett bokpaket!
Nu har jag lite rolig läsning framför mig...

13:15
Glömde visst något igår...

14:15
Vi åker in till Oskarshamn för att shoppa lite.
Bilden är tagen från parkeringsgaraget.

15:15
Det är ingen trängsel här direkt...

16:15
Vi börjar bli färdiga.
Det var hemskt svårt att hitta begravningskläder åt barnen. OM barnkläder är svarta så måste de absolut ha glitter och spets på dem tydligen. Men vi fick ihop de kläder vi behövde efter att ha besökt Oskarshamns alla klädaffärer. (Vilket i och för sig går ganska fort...)

17:15
Hemma igen. Mysigt, för ute regnar det...

18:15
Köttbullar i gräddsås... Ser verkligen otroligt äckligt ut men det var supergott!

20:15
Vi ser på 112 - På liv och död.

Det händer inte mycket mer här idag!
God natt!

13 kommentarer:

  1. Vilken härlig första bild, hoppet är tillbaka man känner lukten av vår :-)
    Kommer tillbaka för att se mer av din dag

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Är inne och kikar på dina EFIT bilder.
    Så härligt ni verkar bo!

    // Anna

    SvaraRadera
  3. Skön start på dagen med en sån lång promenad.

    Sen får du väl se om barnen kommer hem med rätt saker ...

    SvaraRadera
  4. Det är aldrig skoj att behöva bråka med datorn. Hoppas det löste sig.

    Jag försöker starta varje dag med lite meditation. Det är lätt att få in det som rutin eftersom jag jobbar natt (jobbar 2, ledig 4) och jag slipper gå upp en halvtimme extra för det. Fast visst händer det att jag slarvar :D

    På återseende.

    SvaraRadera
  5. Åhå, så pass med snö där hos er med!
    Fast, vi har ju lite mer och även i Lappland dit jag var idag.

    SvaraRadera
  6. Fina foton, speciellt 07 fotot... oh vad ni har snö!!! Men istan verkar det mera undanröjt? I gbg fick vi faktiskt en släng av snö...idag brrr

    SvaraRadera
  7. Men åååååh, jag bara ÄLSKAR första bilden, SÅ VACKERT!!! Vad härligt med sol, och vad fuskigt... Här har vi haft mulet hela dagen, och nu snöar det... Åååååh, vad GOTT med semla... :-P Det åt jag årets första igår... ;-)

    SvaraRadera
  8. jobbigt att åka för att handla svarta kläder, men kunde de inte bara ha en vit tröja och svarta tights på sig`? eller var det kanske det du hittade
    hoppas det går bra för er alla på begravningen, när är den?

    SvaraRadera
  9. Ah säkerhetskopieringar är för fegisar ;-)

    SvaraRadera
  10. Vi hittade svarta kjolar och sen är det ju fint med någon vit blus och svart kofta etc. över. Begravningen är den 15/3, det blir tufft.

    SvaraRadera
  11. ja men det blir en fin klädsel och så kan de ha kläderna efteråt också, jo det blir en tuff dag för er

    SvaraRadera
  12. Godmorgon är inne för att kolla på de sista bilderna :-)

    SvaraRadera
  13. Men åååååh, köttbullar, vad GOTT!!! :-P

    SvaraRadera