måndag 22 mars 2010

Studiedagar och ledigt

Barnen har studiedagar måndag och tisdag, vilket innebär att de är lediga alla fyra. Idag åkte vi in till stan för att fylla på förråden här hemma. Det är inte klokt så mycket mat det går åt för oss sex personer! Nu behövde vi lite kläder också så det blev en tur på stan och jag snubblade in på Lilla G där jag alltid hittar en massa fina saker som jag "måste ha"... Idag hittade jag den perfekta lyktan till vardagsrumsfönstret. Det fönstret är så stort att de kräver något som hänger och fyller ut lite. Hittade ett jättefint hjärta med lykta i och en prisma längst ner! Perfekt för mig!
Och sen hade det blivit påsk i alla affärer så nu får jag nog börja tjuvstarta lite här hemma med påsken! Hittade det här fina fågelboet och vaktelägg och en löpare som jag kände att jag nog behövde.
Så nu ska jag snart dyka ner i påsklådan och plocka upp kycklingar och fjädrar också!
Och snön den bara smälter och smälter... 

3 kommentarer:

  1. Härligt med lov för barnen.
    Ja, det ska bli kul med påsk óch allt roligt pynt som man kan ta fram. Påsksaker har man ju inte lika länge som julpynt så man hinner aldrig tröttna på dem. Jag har köpt lite nytt till i år.
    Ska sätta upp det i Småland. Trevligt.

    SvaraRadera
  2. kul att se allt pyssel du gör hemma
    det blir så fint

    SvaraRadera