måndag 25 april 2011

Ett foto i timmen ~ Måndagen den 25 april

Dags för EFIT igen!

07:00 - Vaknar alldeles för tidigt och kan inte somna om!

08:00 - Äter frukost! Emelie & jag gör juice av blåbär och melon. Himmelskt!

09:00 - Tar en runda i trädgården för att plocka upp efter gårdagen.
Det blommar verkligen för fullt överallt nu!

10:00 - Emelie, Alexandra och jag tar en långpromenad.
Känner lite på vattnet i bäcken.

11:00 - Ellen använder hängmattan som gunga och det slutar nästan alltid så här...

12:00 - (Några mobilbilder, batteriet tog slut i kameran) Jag åker ut till Skinshult för att säga hejdå till mamma som åker tillbaka till Stockholm idag. 

13:00 - Mamma och jag dricker kaffe och pratar.

14:00 - På väg tillbaka stannar jag till och beskådar George nyinköpta flakmoped... :-O
Ellen testar.

15:00 - Jag rensar ogräs från grusgången. Ett jobb som aldrig tar slut...

16:00 - Jag gör Yoga.
Som en liten bonus kan jag visa upp hur fin vår fjärrkontroll blivit sedan Elsa (kaninen) ätit upp texten på alla knapparna... Man får gissa vilken knapp man trycker på, det brukar visa sig...

18:00 - Kycklingfilé, sallad & tzatziki i pitabröd serveras till middag idag...

Tack för idag! Vi ses på nästa EFIT!

15 kommentarer:

  1. Glad Påsk, det känns som om sommaren har kommit i södra Sverige

    SvaraRadera
  2. Härlig sommarkänsla i dina bilder!

    SvaraRadera
  3. Underbara sommarfoton. Foten doppad i det klara vattnet var ett himla fint kort. Så somrigt.

    SvaraRadera
  4. Vilka UNDERBARA bilder!!!

    Sitter bara och njuter!

    // Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder!

    Och den juicen lät verkligen god!

    SvaraRadera
  6. Kul med företagsamma kaniner !! :-(
    Härliga bilder som vanligt, systemkamera eller mobilkamera - ingen skillnad.
    Ja, det var en trevlig kaffestund. Nu är jag i alla fall hemma i Stockholm igen.

    SvaraRadera
  7. Fina bilder =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

    SvaraRadera
  8. Blommar dina löjtnantshjärtan redan? WOW!

    Jag låg faktiskt en stund i den fina hängmattan idag, men avstod från just den bilden ;-) Önskar att jag köpt två - kommer att gråta blod om den går sönder! Om ca två veckor kommer Jade Jaggers nya kollektion på Indiska, undrar om något är lika snyggt som hängmattan?

    SvaraRadera
  9. Underbart med bara ben... snart kommer sommaren =)

    SvaraRadera
  10. Oj vad långt våren kommit till er... jag blir lite avis även om vi haft underbara dagar här uppe i norr också.

    Men du? Hur kan kaninen äta upp all text på fjärren. Så tokigt.

    SvaraRadera
  11. Ojoj, vilken sommar ni har där! Mysigt!
    Haha, småskrattar lite åt fjärrkontrollen :)

    SvaraRadera
  12. kikar in för att se resten av din dag
    ajaj du får ta en CDpenna och rita dit figurer på knapparn dem kan hon knappast äta upp :-)

    SvaraRadera
  13. Åh vilka underbara foton, nu längtar jag ännu mer efter sommaren! Den där juicen lät väldigt god, det måste jag testa att göra någon gång.

    SvaraRadera
  14. Tack för titten! Haha, vilken busig kanin som äter upp knapparna på fjärren! :)

    SvaraRadera