måndag 18 januari 2010

Isskulpturer

Det är något konstigt med vädret idag för det bildas is i buskar och träd...
Som kristallskulpturer!
Fascinerande.

Igår hade jag en riktigt dålig dag. Det var en månad sedan pappa gick bort och jag saknade honom så otroligt mycket. Den där evigheten slår ner mig totalt. Att jag aldrig mer får se honom och prata med honom. Att allt jag har nu är minnen. Att det är sant.

Idag var det vardag igen och studier. Tycker ju att det är himla roligt att plugga.
Idag har vi ganska mycket läxor som ska vara klara till i morgon så det blir att ligga i.
När jag är klar med det tänkte jag skriva en matsedel för veckan. Det är praktiskt att handla hem allting på en gång så slipper man hålla på och tänka på det varje dag.

Nu är fikapausen slut... Åter till studierna!

5 kommentarer:

  1. Villka vackra isskulpturer. Ja naturen är fantastisk på att göra allting så vackert när man minst anar det. (Fast ibland ... november o mars ... jaja)

    Förstår att det känns svårt, det är ju inte så konstigt. Man får vara ledsen och bör släppa ut det. Om man sen ska kunna gå vidare.
    Kram gumman

    SvaraRadera
  2. Detta väderfenomen varnade metrologen att det kunde bli efter roslagskusten. Det är en sådan hög luftfuktighet så det fälls ut vatten som då fryser direkt

    SvaraRadera
  3. Jättevackra isbilder..

    Lämnar en mjuk ♥kram, förlorade min pappa för 8 år sen, och det är en idag till och från svårt att förstå även fast det är ett tag sen...

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare, väldigt vackra bilder. :-)

    SvaraRadera