måndag 25 januari 2010

Lite fix i köket

Igår bakade vi semlor! Jag försöker ju att baka det mesta vi äter själv och inte proppa i familjen en massa E-ämnen så då var det ju dags att ge mig på semlorna... (brukar köpa dem färdiga annars).
Men det var ju lätt! Och gott! Och så fick man ju så många....

Jag har precis fått hem lite nytt från Greengate. Bara älskar dem!
De här köpte jag från Förr.se . En nätbutik i min smak...

Skålarna kommer också från Greengate.
Jag satte en surdeg och bakade solrosbröd också. Det är så roligt att baka och när köket väl är stökigt och golvet fullt av mjöl så kan man lika gärna göra mycket på en gång.

 Ännu en Greengate-skål... I samma mönster som duken till brödkorgen och tygpåsen
(för tomma plastpåsar t.ex.).

Idag är skolan igång igen. Blandade känslor. Jag har ju inte hunnit läsa något under fredagen och helgen så nu får jag ligga i för att hinna ikapp.
Direkt efter skolan tog jag en lång promenad och nu är jag redo att vässa pennan och sätta fart!

3 kommentarer:

  1. De är verkligen fina, de där skålarna. Skickar du efter dem, eller har du någonstans där du köper dem?

    Förstår att du kastades in i skolarbetet direkt. Lycka till.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men foton på semlorna då???
    L&R i TN
    PS Oj va' det snöar...snart kommer vårregnet

    SvaraRadera
  3. Jag köpte dem i en nätbutik, men de finns ju lite här och var. (Skrev länk till nätbutiken i inlägget.)

    Semlorna blev jättegoda... Verkligen... Men inte snygga. Därför blev det inga bilder. :D

    SvaraRadera