fredag 29 januari 2010

Nu är det FREDAGSMYS!

Jag har nog aldrig längtar efter fredagen mer än den här veckan!
Den har verkligen gått i ett och jag har knappt hunnit äta.
Nu gör jag ett städryck här hemma, har spritt ut budskapet VÅR lite här och där så att "de där uppe" ska förstå vinken...
Det är ju något speciellt med tulpaner.

Veckan som varit har varit fullt ös i skolan, fullt ös på kontoret och fullt ös hemma.
Däremellan har jag brottats med den omöjliga ekvationen Bil & Snö.
Jag förstår ju att det är svårt att hinna med att ploga all snö som kommit, men...
Jag tycker i alla fall inte att det är kul att köra in på en parkeringsplats mitt i stan där det är en halvmeter djup snö så att alla kör fast och börjar glida i sidled och det slutar med att alla hjälps åt att putta allas bilar.
Idag blev jag stående vid rött ljus i en liten backe inne i stan.
När det blev grönt hände det ingenting alls. Bilen före mig försökte köra men hjulen bara spann, efter många om och men kom hon iväg och då skulle jag köra... men det gick ju inte.
Gasa går ju men man kommer ju ingenstans.
Och då har jag ändå nya dubbdäck, jag undrar hur de med lite slitna året-runt-däck kommer en enda meter.

En kul sak den här veckan är att jag har köpt en fjärrutlösare till kameran.
Det innebär att jag kan fotografera med stativet och fjärrutlösaren på långa tider, även i mörker och utan blixt. Det ger enorma möjligheter och kräver massa övning...
Vi har en rådjursfamilj som smyger omkring här utanför om nätterna, de är fem stycken och jag har försökt att få med dem på bild flera nätter i rad men inte lyckats än.
Ser ni något rådjur? Nä! För de GÖMMER sig!

Jag har bakat pitabröd så nu ska vi äta kyckling-Giros som är så otroligt gott!
Pitabröd, kycklingfilé, sallad, tomat, gurka, lök och tzatziki.

Sen är det fredagsmys för hela slanten!
Ostbricka dagen till ära.

3 kommentarer:

  1. Ha en mysig fredagkväll. Unnar dig det verkligen.
    Väntar sen med spänning på att se ett foto på ett rådjur eller två ...

    Här snöar det igen. Och igen. Och igen.

    SvaraRadera
  2. vad mumsigt det ser ut med kyckling-giros

    SvaraRadera
  3. Vad menar du med fjärrutlösare, långa tider, ingen blixt och trädgårdsmarodörer? Du kan väl inte fotografera dom på långa tider utan blixt?

    SvaraRadera