fredag 16 juli 2010

EFIT - Fredagen den 16 juli 2010

Idag är det EFIT och jag ska försöka köra härifrån Grekland.
Om tekniken är med mig...

07:00 (Grekisk tid... Alltså 06:00 svensk tid).
George, Ellen & Angelica åker ut för att ta in fiskenäten.

08:00 - Jag vaknar upp med en kopp kaffe, läser lite och kikar lite på mina älsklingar där ute i båten...

09:00 - Dagens fiskelycka... En hel del småfisk, några Kalamarer och ett par krabbor.

10:00 - Jag fixar frukosten! Pressar juice.

11:00 - Jag fungerar inte riktigt idag. 34 grader i skuggan redan.
Buffa sover som en Afghanhund... :-D
12:00 - Vi har satt farmor att rensa fisken... Hon är lagom road...

13:00 - George bygger en "Efter-stranden-dusch" ute. Den ska bli vit sen.

14:00 - Mat! Det går inte att beskriva hur hett det är idag, vi orkar knappt le...
Grannen kommer med meloner till efterrätt...
15:00 - Siesta... Men jag svalkar mig i poolen bland barnens alla leksaker...
 Dricker Frappe, Iskaffe.
16:00 - När vi hoppar in i bilen för att aka och bada hamnar vi mitt i en bilolycka på var lilla gata... Oj vad alla engagerar sig! Slagsmål bryter snart ut och polisen kommer... (Vi var inte inblandade i vare sig olycka eller slagsmål... :-D .) Tog en bild med mobilen... Ville ju inte hetsa upp stämningen ännu mer.
 

17:00 - Vi badar pa Kastro Beach. En liten strandtunga vid infarten till Lefkas.
18:00 - Svalka! Trots att det börjar bli sent så är hettan tryckande idag.

19:00 - Vi är i Lefkas. Internet-cafe mm.

20:00 - Tar med oss Gyros hem. Mmmm

21:00 - Solen gar ner.

22:00 - George och jag har tagit en runda med mopeden. De fixar nagot i kyrkan.

12 kommentarer:

  1. God morgon!

    Så härligt att få göra en EFIT dag från utlandet!

    Hoppas ni får fint väder i dag!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag VISSTE det!!!! Du kunde inte låta bli! :-)
    Vad kul att du är med.

    SvaraRadera
  3. Grekland! Dit har jag alltid velat åka.. inte turistorterna, utan resten av landet.. Men det kommer väl tid.

    Det skall bli intressant följa Din dag.

    SvaraRadera
  4. Spännande att köra Efit från annat ställe, återkommer med intresse :)

    SvaraRadera
  5. kul att du kör från Grekland

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du är med från Grekland :-)
    Ska bli spännande att se din och familjens dag.

    SvaraRadera
  7. härligt det ser ut :) Här i stockholm är det nästan lika varmt i skuggan dock.. *pust*

    SvaraRadera
  8. Ooooh så underbart det ser ut :)

    Men jag förstår att värmen tar på er...

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  9. .. kikar in för att se resten av dagen, ser hur härligt ut som helst
    o vattenmelon som så gott

    SvaraRadera
  10. Vad ni verkar ha det mysigt och skönt!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Den här dagen hade jag tydligen missat, nu har jag sett duschbygget med och vet vad du målar :)

    SvaraRadera