onsdag 15 december 2010

Dagarna de går och går...

Jag skulle aldrig drömma om att hålla på och stressa, bara för att det är jul! 
Sånt tycker jag är bra dumt!
Nä jag tar det lugnt, tänder en brasa, lyssnar på julmusik, lackar lite julklappar och... bara myser! 

Eller nåt. 
Speciellt i morse var det extra mysigt hemma hos oss.

Jag hade sovit väldigt dåligt och var helt slut när klockan ringde.
Sena var vi när jag skjutsade upp Ellen och Angelica till skolan och det tog mig flera hundra meter att inse att det lyste som ett tivoli på instrumentpanelen i bilen. ABS-lampan, Airbag-lampan och ett par andra lampor som jag inte ens minns namnet på. Och efter ytterligare några meter insåg jag att mätarna inte heller fungerade. Vad konstigt!
Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att det där har hänt en annan gång och att George den gången stängde av bilen och startade igen - och då fungerade allt som det skulle igen. 

Jag åkte hem för att hämta datorn och stängde av bilen. 
Och sen startade den inte mer. 
Då hade jag för säkerhets skull kört bilen, med nosen in, längst in på tomten så att det helt säkert skulle vara extremt svårt att bärga bilen därifrån.

George kom och kunde faktiskt inte säga vad det var.
Bilen fick stå så länge, den här dagen var redan fullbokad till bredden för oss båda så vi åkte ner till garaget. Jag skulle till Vimmerby och hämta delar och sen till Oskarshamn för att hinna hem till en bilauktion och sen hämta Angelica klockan tolv, Ellen klockan ett, och sen åka in till stan så att Ellen & Angelica kunde handla några julklappar.  
På väg till Vimmerby så ringer Borrvärme-firman och säger att de ska komma och gräva idag. 
Om en timme. 
Gräva??? Gör det något om det står en trasig bil på uppfarten? Kan ni köra runt den kanske? Nehe inte det. Om vi kan lösa det? Självklart! 

Så George fick hjälp att bogsera bort min bil och jag kom slirande på två hjul (inte riktigt kanske) lagom till grävmaskinen kom och kunde öppna källaren åt dem. De har borrat ett hål på 200 meter och nu ska de dra rör in i huset och genom väggen i källaren. 
Så jag bjöd på bilauktionen till det härliga ljudet av att någon borrade hål i väggen.

Då ringer en kund och behöver få ett papper faxat till sig.
Självklart så har faxen gått sönder då! Den bara skickar inte! Så jag får köra ner till garaget för att hämta faxen från kontoret - och då fungerar inte den heller! Eller rättare sagt, det är något annat fel någonstans. Inte mottagaren för det fungerade inte att faxa någonstans.

Julklappsinköpen får vi ta en annan dag, vi kunde inte trolla fram en bil.
Kanske den här? Den ser varm och go ut!
Men stressa,  nä sånt gör inte jag. Tycker bara det är MYS alltihop!

Undrar vad morgondagen har att erbjuda?!

4 kommentarer:

  1. Att du klarar av dagar som dessa, det är beundransvärt. Hoppas morgondagen blir lugnare...

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag också... En lugn, närapå tråkig, dag längtar jag efter!

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det härligt med lugna sköna dagar. Passa på och njut nu - när man minst anar det så blir de lite stressiga. Det kan faktiskt hända när som helst och då är ju bra att vara lite utvilad. :-)
    Nä skämt åsido. HUR ORKAR DU??
    Kanske får man göra precis som du gör här i bloggen: skämta lite om det och lätta på trycket. Annars pallar man nog inte.
    Hoppas den här dagen blir lite lugnare. KÖR FÖRSIKTIGT I SNÖYRAN!

    SvaraRadera