tisdag 28 december 2010

* * Vacker Vinter * *

Solen orkar inte så högt om dagarna, men när den väl tittar fram i detta vinterväder så är det så otroligt vackert! Igår var det bitande kallt ute så snön gnistrade som om det gömde sig tusentals diamanter i den.
Alla eldar för fullt så doften av brasa sprider sig över samhället.

Men vad nu? Är det någon som har ätit av mitt nya äppelträd???
Förra året blev mitt andra nya äppelträd nästan helt uppätet. Jag skulle ju skydda träden innan vintern kom men inte hade jag väl tänkt att den skulle ha kommit så där tidigt...
Jag måste köpa lite galler och göra vad jag kan i alla fall för jag vill inte offra äppelträden igen.
Snötyngden börjar verkligen fresta på, både tak och träd.
Vår grannes äppelträd har knäckts av snötyngden.
Men ingen kan ju säga att det inte är vackert...

2 kommentarer:

  1. vackert är det på bild men man vill inte vara ute
    och det enda jag kommer ihåg från att ha bott ute på landet i Småland är alla strömavbrott

    SvaraRadera
  2. Vad du är superb på att fota!! Tackar för bilderna!L

    SvaraRadera