onsdag 22 december 2010

Ett foto i Timmen ~ Onsdagen den 22 december

Dags för EFIT igen!

Första dagen på barnens jullov! Jag är ledig men vaknar SJUK! :-(
Mår illa och har ont i huvudet, det känns verkligen som att jag ska kräkas vilken sekund som helst (OM jag gör det så LOVAR jag att inte lägga ut en bild på det... ).

07:00
Det är så kallt ute, iskristaller på alla fönster. Jag tassar ner för att kolla om nya värmesystemet klarar det här vädret... (Vi fick bergvärme installerat i förrgår.)
Värmepannan (det heter nog inte så) visar att det är -18,4 grader ute. Rena värmeböljan! Igår kväll var det nere på -23°c.

08:00
Jag ligger i sängen och försöker att behålla min Treo... Tror att jag har något Migrän-aktigt...

09:00
Jag mår lite bättre. Har verkligen inte tid att ligga sjuk just nu.
Alexandra sover över hos en kompis på andra sidan åkern, hoppas att hon vaknat för jag ska snart skjutsa in dem till stan.

10:00
Kikar ut för att se om det verkar möjligt att bara starta och köra idag...
Tack och lov ska jag ha den bortre bilen...

11:00
Jag har lämnat av Emelie på tandregleringen och tar en tur på stan. Det känns inte som att jag någonsin blir klar med allt julhandlande...

12:00
Emelie ska köpa ett par jeans.

13:00
Då var vi klara för idag...

14:00
Vattenpumpen gick sönder på bilen så jag åker och lämnar den hos George.

15:00
Vi äter lite ugnsomellett, någon sorts försenad lunch.

16:00
Tre julkort i posthögen.

17:00
Vi pyntar med resten av tomtar och änglar som låg kvar i kartongerna... 
Jag tror att det börjar bli dags att rensa ut.

18:00
Kyckling i ugnen. Syskonkärlek i väntan på maten... (Emelie ska helt enkelt slänga ut Alexandra... 
Ops. Dags att gå emellan...)

19:00
Äntligen dags att lacka julklappar! Tradition i våran familj. 
Nu luktar det verkligen jul här hemma!
Det är SÅ mysigt att lacka julklappar... Man sneglar lite på varandra... (Vem är det där paketet till??? Vad ligger det i det???)


20:00
Emelie kämpar tappert vidare i julklappshögen. Småsyskonen har tröttnat för länge sen...
Vi lyssnar på julmusik och det känns som att det är ungefär här julen börjar...
Ljusen har brunnit ner och lacket börjar ta slut.

20:45
Hinner se lite av Bonde Söker Fru. Det verkar inte som att bönderna hittade så vidare värst många fruar... Ett par av dem kanske...?

21:45
Glögg och mys i soffan.

22:45
Slår in resten av julklapparna och går igenom Ellens födelsedagspresenter för i morgon.
Tack för idag! Vi ses igen nästa gång.
♥  ♥ 

22 kommentarer:

  1. Sänder stärkande krya-på-dig tankar

    SvaraRadera
  2. Usch, usch inte kul att bli sjuk så här precis för jul, krya på dig!

    SvaraRadera
  3. stackare, krya på dig
    hoppas din EFIT dag blir bättre än hur den började

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det inte smittar. Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Hej, hej!

    Nej, det är ingen ordning på vädret! Antingen vräker snön ner, eller så är det snorkallt.

    Ha en skön onsdag!

    / Anna

    SvaraRadera
  6. Inte kul att vakna sjuk så här dagarna för jul. Vad mysigt det ser ut hos er (bilden på huset på andra sidan åkern)

    Kikar in senare igen.

    SvaraRadera
  7. Ja det ser ut som dagarna fylls hur man än planerar. Ha det så bra resten av dagen. Hoppas du kan ta det lite lugnt och koppla av sen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den sattes direkt på prov nya värmeanläggningen!
    Tur det funkar för inget kul alls om det knasat så här inför julen..

    Krya på dig med.

    SvaraRadera
  9. Det är bra att ha en verkstad i huset!!!!

    SvaraRadera
  10. Ser att ni handlade för minst 500 kr på KappAhl ;-) Det gjorde jag också idag
    Fina julkort

    SvaraRadera
  11. Oj vad ni hunnit med idag och vilka mängder med snö ni verkar ha. Här i Dubai, där jag ska spendera julen, har vi faktiskt inte så mycket snö...

    SvaraRadera
  12. Usch, låter inte kul med huvudvärken, hoppas att du känner dig bättre snart.

    Vilken vacker 9-bild!

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Vilket fint bankhus! Vad var det förut?

    SvaraRadera
  15. kikar in igen för att se resten av dagen, lacka julklappar är kul

    SvaraRadera
  16. ÄNTLIGEN har jag tid att slänga upp mina bilder och kika tillbaka hos de som varit inne hos mig... ;-) Varit en lång dag idag (igår), och jag har haft fullt upp hela dagen...
    Men åååh, vad många MYSIGA juliga bilder!!! :-) Vilken myyysig tradition med att lacka julklappar!!! Kan tänka mig att det luktar jul ordentlgit i hela huset då... :-P Och vad myyyysigt med glöggkväll, hade vi hemma hos mina föräldrar nu ikväll också... :-P Ja du, julklappsshoppandet... Jag var också ute idag (igår) och shoppade det sista... Tänk att jag ALLTID är ute i sita minuten... Jag fick jullov i fredags jag... ;-) Men jag går ju på folkhögskola, är ju lite annorlunda det... :-P Vacker 09.00-bild!!! Usch, vad jobbigt att vakna med illamående... :-/

    SvaraRadera
  17. Grattis till dottern idag förresten!!! :-D

    SvaraRadera
  18. Vad härligt att ni faktiskt lackar paketen! Håll fast vid det!
    God Jul på er.
    =)

    SvaraRadera
  19. Tittar in för att se din EFIT-dag.
    Jag hoppas att du kryade på dig och inte blev sjuka någon längre tid.

    Ha det riktigt gott!
    G O D J U L

    SvaraRadera