onsdag 4 maj 2011

Ny kamera!

Min "lilla röda" har kommit hem till mig nu!
Olympus Tough-3000 som jag ska fota under vattnet med i Grekland...
Det går ju knappast att ta sig ner under vattnet nu så jag kan inte direkt prova om jag inte fotar i badkaret vilket jag inte känner någon större lust till...
Men den nya kameran fick följa med ut i snökaoset på min morgonpromenad i morse i alla fall. En stor poäng att ha en kamera som lätt glider ner i fickan i jämförelse med min stora systemkamera.
Funderade ett tag på om jag skulle kolla undervattenslivet i bäcken... men fegade ur.
Inte kan man väl trycka ner sin kamera här???
Det känns lite läskigt, men någon gång måste jag ju prova!
Det här vädret behöver jag ju nästan inte kommentera...
Det är vad det är, julstämning i maj.
Vi tar väl fram lite pepparkakor och glögg och kryper upp i soffan igen...

4 kommentarer:

  1. Det skall väl bli intressant. Du skulle prova i bäcken! Finns det möjligheter till manuella inställningar?

    SvaraRadera
  2. Vaddå inte kunde hoppa ner i vattnet och ta kort därifrån? Förstår inte. Det är väl bara att plumsa i och ta ett kort uppåt?

    Hihi, ja det ska bli intressant att se alla kort på bläckfiskar som du kommer att ta i sommar.

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya kameran, hoppas den blir vad du önskar med undervattensbilder

    PS du får testa den i badkaret ;-)

    SvaraRadera
  4. oj vad fint!! Nu vill jag också ha en kamera...!!

    SvaraRadera