söndag 15 maj 2011

Svensk sommar


Får jag lov att bjuda på lite svensk sommar?!
Syrénerna slår precis ut och sprider underbar doft i hela trädgården!



Jag vaknade igår morse och hoppade direkt i målarkläderna.
Slipade och spacklade väggarna uppe i trapprummet.
Blev stolt över mig själv för att jag lyckades montera ner trappräcket och spackla bakom det också!

Medan spacklet torkade klippte jag gräset!
Hur härligt doftar inte nyklippt gräs?
Trött i hela kroppen när jag tände grillen och satt i kvällssolen och njöt av hur fint det blev.
George jobbade hela dagen. Det känns ofta som att jag är ensamstående för jag gör allting själv här hemma. Ibland gör det mig sorgsen.

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga sommarprimörer! Här kan man ana en och annan blomma i syrenklasarna

    SvaraRadera
  2. UNDERBART!!! Åh vad fint! Och ÅH vad jag längtar till våra syrener när jag ser era.
    Var går de där kossorna? Har ni skaffat egna, eller? Och vad är det för sjö?
    Nu blommar väl också liljekonvaljerna kan jag tro. Åk gärna ut till oss och plocka, det vore roligt om de sattes ner i vas och gladde några i stället för att stå där ensamma och längta efter mig ... Snyft.

    SvaraRadera
  3. Kossorna (och fåren) finns i Bråbo. Jag var och hämtade Alexandra där och passade på att ta med kameran!
    Vackert, visst är det!
    Jag ska kika efter liljekonvaljer i Skinshult!

    SvaraRadera
  4. så är det om man är egen företagare, jag brukade säga att jag var som ensamstående fast med två löner

    SvaraRadera