måndag 22 augusti 2011

Äppeldoft & skolstart

Äppeldoft & skolstart ~ det är min favoritårstid!
I morse åkte Emelie och Alexandra iväg med bussen, Emelie för att börja nian (!!!) och Alexandra för att börja åttan. Det är väl pinsamt att erkänna, men det känns inte som så himla länge sen jag själv gick i åttan, nian...
Ellen, Angelica och jag gick upp till skolan här i samhället. Förväntan hängde i luften, både roligt och tråkigt. Trist att sommarlovet är slut, men jättekul att träffa alla kompisarna igen!
Ellen började sexan och Angelica i tvåan.
Själv tog jag en promenad, gick och funderade på hur länge sen det var jag var helt själv.
Jag har haft människor omkring mig dygnet runt sedan i juni.
Blev nästan bländad av hur grön skogen var! Svensk natur slår allt!
En av alla solrosor som fåglarna skänkt som tack för maten i vintras...
Efter det var det ju bara att åka till kontoret och börja komma i kapp efter de 5-6 veckor jag varit borta. Skrivbordet såg snart ut som en krigszon men det behöver ju inte bli färdigt idag. Tack och lov.

Jag har inte hunnit packa upp allt ännu, inte ens öppnat dörren till tvättstugan, men tänkte ägna den här veckan åt sånt. I trädgården blommar det för fullt så det kliar verkligen i fingrarna att ge mig ut och börja fixa där!

4 kommentarer:

  1. Fint inlägg. Det sa så mycket. Visst är det både sorgligt att sommaren är slut men ändå - det är lite mysigt med hösten också, trots allt.
    Så klart är det kul för flickorna att träffa sina kompisar igen, alla har ju mycket att berätta men ingen har varit borta så länge som dessa tjejer så det har ju verkligen mycket att berätta.
    Som vanligt jättetjusiga bilder. Ser det ut så där hos er?

    SvaraRadera
  2. Ja, bilderna är tagna idag. Kram

    SvaraRadera
  3. Det var en lite lustig solros! Miniatyr?

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte, det är ett fågelfrö som självsått sig. Har 3-4 st där jag matar fåglarna.

    SvaraRadera