lördag 6 augusti 2011

Lite smått och gott...

Lefkas stad
Det blir ju vardag här med till slut.
Någon sorts semester-vardag.
Men hur man än vrider och vänder på det så är det bara två veckor kvar av semestern nu.

I morse ringde Kaliroy och sa att en kalv höll på att födas, hon undrade om barnen ville komma och se på den lilla kalven. Jag tog med mig barnen och åkte upp dit.
Det blev en flicka!
Häftigt att få se ett nytt litet liv komma till jorden.
Mysigt med en liten puss från mamma!

Igår åt vi jättegod glass inne i Lefkas.
Godast var nog Kokosglassen, Citronglassen och Melonglassen...
Ikväll är det folkdans här i byn!


2 kommentarer:

  1. Vad spännande att få se när en ko kalvar. En flicka måste väl ha varit toppen att få om man har kor.
    Glassarna ser supergoda ut, fint serverade också. Man blir väldigt sugen faktiskt.
    Ja, veckorna går fort. Ni kommer hem samtidigt som jag åker hem och jag kan inte fatta riktigt att det redan har gått två och en halv månad här för mig.
    Kramar i mängd.

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt gott ut med glass, jag saknar deras youghurt med massa frukt, honung 0ch lite nötter mums. Ok man kan göra det här hemma också men det smakar mycke bättre där. Det får bli nästa sommar.

    SvaraRadera