lördag 25 juli 2009

Det här kan vara paradiset...


Vi är på utflykt till baksidan av Lefkasön idag. Just nu svalkar vi oss i Katisma. Det kan nog inte bli vackrare än så här. Havet är nästan overkligt turkos, sanden och stenarna bländande vita och vi äter jättegoda croissants med choklad i så alla sinnen får sitt. Igår kväll var George och jag ute och fiskade. Det var kolsvart ute på havet och vi gled fram i den lilla båten - det var magiskt. Tills motorn stannade... Och inte gick den att starta igen heller... förrän jag reste på mig ... för jag satt på bensinslangen så motorn fick ingen bensin. Oj då. Vi åkte vidare och så stannade motorn igen. Jag satt inte på någon slang men propellern hade trasslat in sig i ett fiskenät... George bad mig att hålla i lampan och resten av turen fick jag lysa så att vi såg näten som låg överallt. När vi körde hemåt igen satt jag där med min lampa när jag fick en smäll på bröstet. Jag skrek men det visade sig vara en fisk! Han hoppade upp på båten, mot ljuset. Min fisk. Den ska jag äta ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar