onsdag 29 juli 2009

Vardag i Agios Nikolaos


Vi har verkligen kommit ner i varv nu. Äter så otroligt god och nyttig mat för frukten och grönsakerna är helt underbara här. Jag ligger hemma och är sjuk just nu, har fått feber och ont i halsen. Men ondast gör mitt munsår som jag ALLTID får när jag solar och badar i havet. Jag stör mig på de där salvorna som lovar att munsåret ska försvinna på "bara" 3 dagar... Att inte kunna äta på 3 dagar känns som en evighet. Sitter uppe vid datorn lite idag, har tyvärr inte Internet här (uppdaterar bloggen från mobilen, därav den dåliga bildkvalitén). Men jag har skannat in gamla fotografier från George släktingar och försöker förbättra dem en smula i Photoshop. George är med sin pappa i Ioanina för han ska laserbehandla sina ögon idag (pappan alltså). Stor kram till er alla

2 kommentarer:

  1. Det är inget kul att vara sjuk på semestern. Vet av erfarenhet att man kan få munsår när man har feber eller varit ute i hettan.
    Var till en grekisk restuarang i dag...vi hade gyros och grekisk salad...våra favoriter. Tyvärr hade de inte de grekiska oliverna Richard älskar men tror att de kommer att ha dem nästa gång...hoppas Richard i alla fall.
    De hade TVn på en grekisk kanal från Aten...men som de säger här "did not understand a word...it is all greek to me"
    Något de säger här om så gott om allting de inte förstår
    Hej hej
    L&R
    PS Vet ej om du får dessa kommentarer men hoppas att de kommer fram till er

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni ocksa tycker om grekisk mat. Gyros ar jattegott! Och Kalamata-oliverna ar sa otroligt goda ocksa! Vi ater mycket grekisk mat aven nar vi ar hemma! Kram Charlotte

    SvaraRadera