torsdag 30 juli 2009

Eftermiddagsdopp


Alltid något. Är feberfri idag så jag badar igen. Jag skulle helst ha varit täppt i näsan för vår lilla by har förpestats av tonvis av döda fiskar. Hur det luktar i 35 graders värme kan ni nog tänka er... En sniken fiskare som öppnade slussen till floden och sjön som ligger innanför byn. Smart idé, finns ju som sagt tonvis av fisk där. Bara ett problem - de dör i saltvatten! Härligt. Nu pågår sanering och det luktar inte hallon direkt... Apropå småprat med släktingar så pratar vi bara grekiska här. Det går ganska bra. Ibland får George översätta. Och apropå Pastitsio (kommentar från mamma) så har Kaliroy lovat visa mig hur man gör det. När jag lärt mig är ni välkomna att smaka! (I Sverige.) Jag kan tyvärr inte svara på kommentarer härifrån men får göra det så här i stället. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar