onsdag 1 juni 2011

En del har ju premiärbadat...

Emelie badade i måndags och Alexandra igår.
Vi andra väntar till S O M M A R E N. . .

Angelica och jag har blivit sjuka så vi ligger hemma och kurerar oss.
Hämtade Alexandra här ute vid sjön och rensade lite ogräs igår bara.
Sen hämtade jag ut min nya dator!
Försöker installera alla program jag behöver i den, men det tar väldigt lång tid.
Nu har jag bara mejlen, Georges hemsida, Photoshop och siffrorna som ska in i bokföringsprogrammet kvar sen är jag klar!

5 kommentarer:

  1. Brr - låter kallt.

    Ny dator. Kul. Men fy så jobbigt att ladda hem programmen, föra över de data man haft i den gamla, och konvertera mailadresser. osv osv osv. Jag har själv hållit på med detta på jobbet i ett par veckor. Snurrigt och jobbigt. Men skönt när det är klart.

    SvaraRadera
  2. Ang. ny dator och installation titta på det här:

    Skapa en komplett säkerhetskopia av datorn
    I alla versioner av Windows 7 (och i vissa versioner av Windows Vista) är det möjligt att skapa en komplett systemavbildning av datorn, det vill säga operativsystem, applikationer, filer, inställningar ja ALLT! Denna avbildning kan du vid ett senare tillfälle använda för att återställa datorn om du får problem med den av olika slag, exempelvis om den kraschar eller om du har fått in virus på datorn.


    Guide: Skapa en systemavbildning (system image) av hela din dator med det inbyggda verktyget i Windows 7

    http://windowshjalp.se/?p=255

    SvaraRadera
  3. Tack Göran! Ska säkerhetskopiera allt när den här nya datorn är fylld. Den gamla har Vista och antagligen virus så jag vill inte ta in filer därifrån i onödan...

    SvaraRadera
  4. Emelie o Alexandra har alltid varit riktiga friskusar. Först i vattnet på våren och sist upp på hösten. Och allt däremellan.

    Det är något jag missat - har du köpt en ny dator? Grattis, vi ses om ett halvår.

    SvaraRadera
  5. och jag badar inte ens i Sverige, det är alldeles för kallt i vattnet

    SvaraRadera