torsdag 9 juni 2011

Junivardag

Näst sista veckan innan barnen slutar skolan. Sommarlov... Då är det ju verkligen sommar! I alla fall för barnen. Själv sätter jag gärna skrattet i halsen när jag kommer på hur mycket jag måste hinna med innan semestern. Men med lite organisation så ska det väl gå...

Just nu spöregnar det ute, trädgården är så törstig nu så det är en fröjd att höra regnet!
Rörmokaren var just här, han ska byta det mesta i rörväg. Och avlopp för den delen.
Bäst att passa på när golvet ändå är uppbrutet på grund av vattenläckan.

4 kommentarer:

  1. Vacker bild på en lika vacker pion!
    Jag är lite nyfiken på hur det går för din Mirakelhäck,har nämligen själv satt en sådan för ett tag sedan!
    Ha det bra:-))

    SvaraRadera
  2. Jo det går jättebra för häcken! Jag klippte ner den i våras, till ca 20-30 cm och nu har den grenats sig massor och växt till sig bra också!
    Lycka till med din häck! Ha det bra! :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att det regnar nere i Småland. Det behövs verkligen. Jag vattnade det sista jag gjorde men det är ju inte samma sak som när regnet fixar det.
    Vilklen härlig bild på krusbäret!
    Förstår att du har mycket att stå i med företaget, huset och barnen och framför allt planeringen! inför resan.
    Välkomna upp i alla fall och koppla av några dagar.

    SvaraRadera