söndag 19 juni 2011

Födelsedag på Gröna Lund!

Jag blev firad på sängen av mamma och tjejerna! Massor av helt underbara paket!
På förmiddagen tog vi båten "Emelie" till Djurgården!
Helt perfekt - från dörr till dörr, hemifrån till Gröna Lund!
Stockholm från vattnet är storslaget!
Väl inne så slängde sig Alexandra och Ellen upp i Insane. Det måste ju bara vara världens äckligaste "karusell"!
Alexandra är ju totalt orädd men Ellen visste nog inte riktigt vad hon gav sig in i men imponerade stort!
Och så här fortsatte dagen i attraktion efter attraktion!
Den ena värre än den andra...
Emelies favorit...
Och spökhuset var R I K T I G T läbbigt. Det var riktiga människor som stod där i mörkret och följde efter en osv. Var var inte ett dugg kaxiga där inna kan jag ju säga...
En riktigt härlig dag fick vi. Vädret kunde inte ha varit bättre!


Lustiga huset var roligt för där var allting PRECIS sig likt från när jag var liten!
Flygande mattan gick i en väldig fart...
Alexandra ville ju gärna åka Fritt Fall och efter lååååååång övertalning så gick Ellen med på att följa med, trots att hon var nervös.
Men hon övervann rädslan och åkte!
Jag tycker att de är OTROLIGT modiga!
Mamma och jag blev ju en aning matta efter ett tag, men barnen kunde fortsätta att åka i evigheter!
Så vi slog oss ner i kvällssolen och lät barnen åka sig trötta medan vi svalkade oss med varsin öl.
Så det var kväll när vi åkte hemåt.
Vilken härlig födelsedag!

2 kommentarer:

  1. Ja, ett glas öl är väl det enda man törs göra på Grönan ev dra i ett snöre där det är vinst varje gång!

    SvaraRadera
  2. Härlig dag för er alla!

    SvaraRadera