tisdag 21 juni 2011

Ett foto i Timmen ~ Tisdagen den 21 juni

Dags för EFIT igen!

Vi är uppe i Stockholm i några dagar och hälsar på mamma!

08:00
Hade svårt att somna igår, det känns som att jag nyss somnade och så är det morgon...

09:00
Vi äter frukost och planerar dagen.

10:00
George, jag, Ellen och Angelica tar tvärbanan & sen tunnelbanan in mot stan.

11:00
Vi har åkt in till Grekiska ambassaden på Östermalm. Meningen var att vi skulle skriva in de tre yngsta barnen så att de är registrerade som Georges barn även i Grekland... (Han är grekisk medborgare). Vi hade verkligen undersökt vilka papper vi behövde och det var en hel mapp full, per barn, men ÄNDÅ gick det inte! Maken till byråkrati får man leta efter... Nu ska vi få våra Personbevis översatta av en grekisk översättare och sen får vi åka upp till Stockholm igen...
Synd att de inte hade skrivit det på hemsidan så att vi hade sluppit en extra resa till Stockholm.
Synd att vi inte bara kunde skicka upp översättningen via posten...
Jag står där på ambassaden och blir faktiskt riktigt arg... Men det hjälpte inte.

12:00
Hemma igen. Vi tar en kopp kaffe och sen sticker George tillbaka till Småland...

13:00
När George åkt åker Ellen, Angelica och jag till Sickla Köpkvarter och shoppar lite...

14:00
Vi letar lite pyssel och målarsaker att ta med på resan. Angelica tycker att Barbiedockorna frestar idag...


15:00
Jag köpte en röd klänning som jag blev helt barnsligt förtjust i!

16:00
Ellen & Angelica sitter och målar.

17:00
Plötsligt blir det oväder - spöregn och åska - MYSIGT!
Mamma räddar det som räddas kan från balkongen...
Parasollet håller på att blåsa omkull... faktiskt mamma också.

18:00
Vi äter. Det är sån LYX att få sätta sig vid ett dukat bord och äta mat som någon annan har lagat!

19:00
Får syn på något konstigt utanför fönstret... Undrar vad de gör? Paddlar på surfbrädor? Kanske en ny sport?

20:00
Jag går ut för att köpa ny parkeringsbiljett.
Det är jättevackart ute, fortfarande lite regn men också sol...
Angelica kan inte låta bli den stora vattenpölen på parekeringen.
Avslutar min dag med lite bilder från den helt underbara trädgården i Hammarby Sjöstad.



Ha en skön kväll!

11 kommentarer:

  1. Vilken omväxlande dag. Först en enorm irritation sedan kom belöningen - Sickla.
    Jättefin klänning. Snygg på också. Midsommarklänning kanske?

    SvaraRadera
  2. WOW! Vilken fin klänning!!! Jag förstår att Du är barnsligt förtjust i den!

    SvaraRadera
  3. Vilket väder vi fick på eftermiddagen. Hm lustigt såg det ut dom på vattnet :)

    SvaraRadera
  4. jo det såg onekligen lustigt ut, att paddla på en surfbräda.
    vågar ni åka till Grekland i sommar, är ni inte oroliga för den politiska situationen?

    SvaraRadera
  5. Tittar förbi och spanar in din efitdag.
    Härliga bilder!
    Vilken läcker klänning. Görsnygg!

    SvaraRadera
  6. Jo vi vågar åka till Grekland. Jag kan ju tänka mig att det kommer att vara en del strejker men man får lösa det om det dyker upp.

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder!
    Ja, den där sporten gör mig frågande.. Eller vad det nu var!
    På återseende!

    Mvh Therese

    SvaraRadera
  8. Hej
    skuttar in för att se vad ni har hittat på denna efitdag.
    Men gisses så byråkratiskt det kan vara då!!!

    SvaraRadera
  9. Plötsligt förstod jag! Kände igen duk och bordstabletter!

    Dina bilder är alltid så fina, så härligt klara! Blombilderna på slutet är ljuvliga!

    Men så trist med all byråkrati :-(

    SvaraRadera
  10. underbara blombilder - och vattenpölsfotot gör mig lite glad!

    SvaraRadera
  11. Haha, aldrig sett såna på vattnet förr. Ser ut som de åker typ "långfärdsvattenskidor" istället för "vattenskidor efter båt"???

    Jädrans byråkrati säger jag bara. Suck och stön. Och håller med dig, varför kan sådan info aldrig framkomma HELT och ORDENTLIGT på hemsidan, så ALLA slipper allt extraarbete???

    SvaraRadera