lördag 10 september 2011

Ett foto i Timmen ~ Lördagen den 10 september

Dags för EFIT igen!

Den här gången är vi hemma i Sverige igen!

07:25
George åker och jobbar. Jag känner mig pigg och utvilad så jag kliver upp!
Trots att jag hela veckan, när klockan ringt vid sex, har sagt att jag ska sova lääääääänge den här helgen... 

08:30
Jag går ut och skördar lite frukost.
Vilken lyx det är!

09:30
Kollar vädret lite, jag vill måla klart fasaden på huset idag. Men inte i regn.
Vädret ser i alla fall ut att klarna upp lite så det blir nog bra att måla idag.

10:30
Jag plockar fram färg, penslar, roll och stegar...
Inte sugen alls på att börja måla, men snart är hösten här.

11:30
Blir avbruten och måste åka ner till garaget och sälja en bil.
Sen klättrar jag upp igen. Tanken är alltså att det ska bli brädor (läkt) över det här sen.

12:30
Elsa håller mig sällskap ute, hon är ute och "betar" lite men är inne på nätterna nu.

13:30
Underbaraste Emelie & Ellen både handlar och lagar lunchen!

14:30
Målar...

15:30
Paus för att hämta lite kraft!
Börjar det bli höst? Varför är löven redan gula och ramlar av???

16:30
Nu får det vara nog för idag!
Jag når dessutom inte högre.

18:00
Jag börjar med maten.

20:00
Fångarna på fortet och mys med familjen.
(Och där fick jag prova mitt nya Stjärnfilter till kameran också...)

God natt!

9 kommentarer:

  1. fin bild på blåmesen

    SvaraRadera
  2. Men vilken söt klocka! Och att du lyckades med en så fin fågelbild. Jag tittar in fler gånger under dagen :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen en lyx att kunna gå ut och ta sin egen frukost. Tänk om alla kunde det!?
    Jag återkommer förstås för att se hur det går med målningen.

    SvaraRadera
  4. Inne och kikar på din Efit. Vilka fina bilder ♥

    SvaraRadera
  5. Mange flotte bilder! Likte spesiellt bildet av pausen din ute, med koppen , og det siste bildet med stjernefilteret!
    Hærlig frokost hadde du også!

    SvaraRadera
  6. Vad flitig du har varit idag! Här ska huset målas nästa sommar...

    SvaraRadera
  7. Fina efit-bilder, kul att prova stjärnfilter, det kanske man skulle investera i....

    SvaraRadera
  8. kikar in för att se resten av din dag

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på din eftidag. Måla fasader är väl inte det roligaste målarprojektet man kan ha. Finns roligare :)

    Stjänfilter, ja det kanske man skulle invenstera i. Snyggt blev det iaf!!

    SvaraRadera