onsdag 21 september 2011

Ett foto i timmen ~ Onsdagen den 21 september


Idag är det dags för EFIT igen!
EFIT är ett Fotoprojekt som går ut på att visa hela dagen i bilder, timme för timme.
Vill du vara med själv eller se de andra så gå in på Ett Foto I Timmen!

En typisk onsdag i september:

06:30
Jag har varit vaken i hela tio minuter innan jag häller upp min första kopp kaffe!
Nästan så att abstinensen börjar bryta ut...

07:30
Angelica ska klä på sig och borsta tänderna men det går inte så fort när teven lockar mer...

08:00 
På väg mot skolan...
08:30
Jag tar ett varv på "slingan" trots att det regnar.
En promenad i ganska lugn takt för jag är fortfarande hängig efter förkylningen.

09:30
Jobbar! Tar en liten "fjortis-bild" av mig själv men inser efter mååååånga bilder att mina tonårsbarn är bättre på det här än vad jag är.

10:30
Jag knåpar ihop mitt livs första CV med hjälp från alla möjliga tips och idéer från Internet.
Nu ska här sökas jobb!

11:30
Jag jobbar lite från andra sidan skrivbordet, ombyte är ju aldrig fel...

12:30
Snabb lunch på skrivbordskanten.

13:30
Ellen är fikasugen! Det blev en hel del barn i huset så bullarna går åt i en rasande fart.
Jag lägger in bilderna från dagen och tittar runt på andra bloggar.

14:30
Måste ju testa mitt nya te "Höstmys". Köpte det ENBART på grund av namnet, men det var gott också. Ringde mamma och pratade en stund.

15:30
Åkte till återvinningsstationen och kastade återvinningssopor (ja, vad gör man annars där???)
16:30
Letar som en galning efter registreringsbeviset till min bil. Borde ligga någonstans men det är helt borta. Letar och blir sakta men säkert på RIKTIGT dåligt humör.
Hittar det inte. Fota var det inte tal om.

17:30
Jag matar min surdegsgrund och lagar köttbullar.

19:05
Solen är på väg ner, det är så fina färger ute just nu.

20:05
Vi ser på Bonde söker fru. Eller, jag gör det i alla fall. Emelie och George har somnat på varsin soffa, Ellen gör läxor, Angelica målar och Alexandra är i stan och ser på Hockey...

21:05
Jag läser. En otroligt intressant bok som heter "Nedkopplad" (Susan Maushart) och handlar om en familj som helt tar bort datorer, mobiler och teve under ett halvår.
Faschinerande!
Rent av lockande.
Det var allt för mig för idag.
Tack för den här gången!
God Natt!

16 kommentarer:

  1. Tittar in på din efit-dag (var med förra gången så hoppar jag över denna gång), klatchigt och snyggt med rött skrivbord!

    SvaraRadera
  2. låter som en bra dag hitills :)

    SvaraRadera
  3. Kikar in, ser att du jobbar på. Hoppas att du får ihop ett bra CV :)

    SvaraRadera
  4. Lycka till med jobbsökandet! Kan kanske vara bra som omväxling att jobba utanför familjen ett tag och få lite nya intryck.
    Fina biler som vanligt.

    SvaraRadera
  5. Kikar in på din EFIT-dag, kommer tillbaka senare för att se resten av dagen

    SvaraRadera
  6. Kikar runt på din blogg och kollar din EFIT dag. Kommer nog åter hit lite då och då!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Tittar in på din dag!
    För att få till bra fjortisbilder måst man öva, öva, öva =)

    Vilka underbara krasseblommor du har i headern!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du hittade registreringsbeviset till slut! :-) Mmm, te är underbart gott! Tur att du gillade det och att det inte bara var namnet som var bra.. :-p

    SvaraRadera
  9. Är inne och kikar på hur din dag har varit. Fina bilder.

    SvaraRadera
  10. Undrar om jag skulle klara ett halvår utan dator m m. Tror inte det ...
    Är alldeles för nyfiken av mig för det.
    Trevliga bilder från din dag.

    SvaraRadera
  11. Kikar in för att se resten av din dag
    Usch läskigt att vara utan teknik, nej det skulle jag aldrig klarar av :-)

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Kikar in på din efitdag så här en dag efter. Hann inte i går :) Tack för kommentaren hos mig!
    Ser ut som du haft en trevlig dag. Ska oxå söka jobb, har ett men vill gå upp i tid och vidga mina vyer. Gillar ditt kort när ni är på väg till skolan. Vill oxå flytta ut på landet och söker efter ett hus eller lägenhet i 2-familjshus att hyra.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Inne och kikar på din EFIT dag. Javisst ja, en surdeg måste man ju mata. Har aldrig provat göra det.

    Fikat såg gott ut.

    // Anna

    SvaraRadera
  14. Oj så vackert ni bor! Vilken härlig skolväg!

    Hoppas att det går bra med jobbsökandet, håller tummarna!

    SvaraRadera
  15. Kollar in dina härliga EFIT bilder. Fina närbilder. Såg oxå på Bonde Söker...

    SvaraRadera