måndag 2 augusti 2010

EFIT - Den 2 augusti 2010

Dags igen! Idag blir det VARDAG I AGIOS NIKOLAOS
Barnen är sjuka i feber och halsont så vi passar på att göra lite nytta.

08:00
Vaknar till ännu en dag i paradiset...

09:00
Måste ju få ett ansikte på den som väcker mig varje morgon... Kan man laga något gott av tupp???

10:00
Bestämmer mig för att måla klart "Efter-stranden-duschen".

11:00
Grundmålat.

12:00
(11:00 Svensk tid) Spänd väntan på telefon.

13:00
Duschen målad en gång. Ska dekoreras med snäckor sen.

14:00
Har ätit köttfärslimpa och tar en yoghurt efter maten.

15:00
Barnen (som är friska) är ute och leker med kompisarna på gatan.

16:00
Barnen på gatan börjar ha vattenkrig!
Ellen och Kleidi har dött läge...

17:00
Hänger tvätt...

Fortsättning följer, så kika gärna in igen!

8 kommentarer:

  1. Fantastiskt!! Vad duktig du är som kan göra EFIT fast du är i Grekland och inte har tillgång till dator. Antingen gör du det via mobilen eller så har du gått till ett Internetcafé. Och då undrar man - hur sjutton får du då å ä ö?
    Väldigt fina och trevliga bilder.
    Och telefonsamtalet som du väntade på: det blev det allra bästa svar man kunde få!

    SvaraRadera
  2. Internet-cafe just nu. Sen blir det modemet till datorn (dyrt och långsamt).
    äåö kopierar jag från sidan och klistrar in. Jobbigt... Men jag har ju semester...

    SvaraRadera
  3. Charlotte jag är inte ett dugg avis att du är i soliga Grekland när jag sitter hemma i regniga Stockholm
    hoppas att telefonsamtalet gällde ett köp av tomten o hus .. berätta gärna mer om det går

    SvaraRadera
  4. Tupp och rödvin är en klassiker :)

    SvaraRadera
  5. Coq au vin skulle jag tro! Kul att följa din dag!

    SvaraRadera
  6. Vi har inte å ä ö heller eller é men det går att fixa ändå...
    Fråga Margaretha...när hon var här visade jag henne...skrev även en lapp med upplysningen men hon tyckte inte det var kul...närmast jobbigt så hennes e-mail blev prickfri...hmmmmmmm
    L&R i TN

    SvaraRadera
  7. Kul med utlands-EFIT. Men jag måste ta snoka lite nu varför du är där ännu och så länge :)

    Första bilden var helt underbar!

    SvaraRadera
  8. Det blir så här länge varje sommar... Sambon kommer ifrån Grekland och vi tar tillfället i akt att tillbringa somrarna i Grekland så att barnen får öva sig i språket (och vi får njuta...).

    SvaraRadera