fredag 20 augusti 2010

Sensommarblommor

En snabb titt i trädgården gör ju ögat glad så här års...
Jag älskar färgerna ute på sensommaren & hösten!
Min favoritårstid.
Gurkört. 
Roliga små blommor som vi brukar plocka av och sen lägga de små blåa blommorna i istärningar.
Mitt äppelträd!
Jag var så glad när jag planterade det här äppelträdet förra våren. 
Väntade med spänning när det växte och första äpplet kom.
Så i vintras - åt rådjuren upp nästan hela trädet!
Det här är trädet i sin helhet... Man skulle ju kunna tro att det är en gren av trädet kanske...?
 Men fyra äpplen blev det ju i alla fall...
Jag ska binda upp trädet på något vis nu.
Och skydda det inför nästa vinter.

6 kommentarer:

  1. Oj vilken fin konstutställning på Charlottes fotoateljé

    Ni får mata rådjuren så låter dom bli träden...kanske.

    L&R i TN
    PS Hösten är också min favorit årstid.

    SvaraRadera
  2. Otroligt fina bilder. Kul att du är hemma igen så man får något fint att titta på med jämna mellanrum.
    Vi är hemma i Stockholm nu. Resan gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina foton.
    Ja, de där rådjuren... Prova att stryka massor med Rå-odör direkt på trädstammen eller på stickor som du sätter bredvid.
    Kul att ni är hemma! Hälsa alla.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Gnagskydd på stammen. Ända ned till jorden. Kanins kompis Haren tycker också om fruktträdsbark. Fina bilder

    SvaraRadera
  5. Men stammen räcker nog inte för de hade ätit upp alla grenarna. Bara själva stammen stod kvar som en liten pinne mitt i gräsmattan...
    Jag tänkte mig något hönsnät runt hela trädet?

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bilder, du är en fantastisk fotograf. Blir lite avvis ;-)

    SvaraRadera