tisdag 24 augusti 2010

Skolstart!

Här i vår kommun var det skolstart för alla skolbarn idag!
Och vi var ju så klart förberedda! ;-D
Emelie börjar i åttonde klass, vilket innebär att hon får betyg för första gången! Nu börjar det bli allvar...
För Alexandra var det stora förändringar, hon började i sjuan - ny klass och ny skola! Nu inne i stan.
Här står Emelie och Alexandra och väntar på bussen, i morse. Inte så lite spända...
Ellen började femman, näst störst i skolan nu.
Angelica började ettan. Hur spännande är inte det?

Jag följde med Angelica en stund idag och sen var jag hemma och röjde upp efter Ikea-förödelsen igår... (Kartonger, plast, frigolit och alla dessa saker som blir över när man köper något nytt..)

Vid ett hämtade jag hem en trött, men glad, Angelica och när jag väntade på henne så flög det in en geting under min tröja :-O och stack mig på axeln! Jag började flaxa lite, men man kan ju inte slita av sig tröjan direkt... Fick ut getingen och höll god min (men fy vad ont det faktiskt gör!!!).

När jag kom hem skulle jag vara lite effektiv och prata i telefon samtidigt som jag hackade basilika... Till saken hör att George precis har slipat alla knivarna här hemma och självklart skar jag mig.
Jag skar av halva nageln och en del av fingertoppen!

En riktig otursdag! Det blödde jättemycket så jag fick ringa till sjukhuset och höra vad jag skulle göra (med undertonen: Be mig inte komma in för det har jag egentligen vare sig tid eller lust med) och vi kom överens om att det nog skulle gå bra med ett tryckförband.
Så här sitter jag nu, med stort bandage om fingret!
Stackars mig!!!

1 kommentar:

  1. Vilken otur du hade. Och jag som var den som satt i andra änden av telefonlinjen kan berätta för alla och Charlotte inte sa ett knäpp när halva fingret rök. "Oj, jag tror jag skar av mig fingertoppen". Hoppsan, liksom.
    Skönt att du slapp åka in.
    Har tänkt flera gånger på de fyra skoltjejerna idag. Alla spända på varsitt sätt.
    Att t o m Angelica har blivit så stor ...
    Saknade ett kort på bandaget.

    SvaraRadera