söndag 22 augusti 2010

EFIT - Söndagen den 22 augusti 2010



Dags för EFIT igen! 
Den här gången är jag hemma i Sverige igen.

08:30
Godmorgon! Regnet smattrar mot rutan idag. Jag blir väckt av att barnens kompisar börjar ringa.

09:30
Frukost. Yoghurt med honung & hasselnötter, en favorit här hemma.

10:30
Fortsätter med en av alla högar post som väntat på oss här hemma eftersom vi varit i Grekland i sex veckor.

11:30
Det blev ett litet uppehåll i regnandet så jag tänkte rycka upp lite ogräs.
Men jag hann bara fylla en skottkärra så öppnade sig himlen igen...
Att fylla den skottkärran tog inte många minuter, något konstigt ogräs - långt, tjockt och klibbigt - hade tagit över hela landet. Men det var lätt att rycka upp.

12:30
Trotsar vädret och ger mig ut för att handla.

På hemvägen spöregnade det verkligen.
Dålig planering...
1. Handla inte potatis i papperspåsar när det spöregnar.
2. Det går inte att hålla i ett paraply med två matkassar.

13:30
Korv med bröd i massor... Lite oinspirerad lunch idag men det är väldigt mycket barn här idag (6 st) och korv och bröd brukar alltid gå ner...

14:30
Angelica har åkt iväg på kalas och jag har städat upp i köket, tömt & fyllt diskmaskinen och diskat upp. Det är ett evighetsjobb. Jag skulle kunna anställa en heltidsanställd bara i vårat kök!

15:30
Naturen börjar sakta överta vår tomt igen...
En hel sommars frånvaro gör att det är igenväxt överallt.
Tack och lov har vi fått hjälp med gräsmattan!

16:00
Jag åker för att hämta Angelica och kompis från kalaset.

17:00
Jag lagar mat, dricker te och tycker att det är ganska mysigt att vara hemma igen...

18:00
Jag får massor av gurka av vår snälla granne!
Nu ska här läggas in gurka!

19:00
Elsa är ute och kelar.

20:00
Klockan är åtta och det är dags för Ellen att vara hemma.
Det slår aldrig fel att telefonen ringer och hon vill vara ute någon timme till.
Idag blir det Nej och det gillar hon inte.

21:15 och ett par timmar framåt.
Ser på en film på 4:an. Inte direkt min typ av film men jag vill ju veta hur det går...

12 kommentarer:

  1. Kan tänka mig det blir en hög post (och inte minst reklam!) på 6 veckor på rymmen..

    Nyss kollat in er hemresa och även tidigare när ni var där nere. Såg helt underbart ut!

    SvaraRadera
  2. Ja det blir en hel del reklam men vi har haft lite hjälp av vänliga människor som sorterat ut och kastat det mesta av reklam (och sett till att räkningarna blivit betalda).
    Det kräver lite planering när man är borta så där länge.

    SvaraRadera
  3. Oj vilken posthög. Förstår att det måste ha samlats även om jag vet att du fått viktiga räkningar och sånt under hand.
    Men jag såg lite trevliga kataloger och tidningar som stack fram, så lite avkoppling bjuder högen på ...
    Jag återkommer.

    SvaraRadera
  4. Det var ivriga kamrater ;) Vi brukar låta våra vänta till åtminstone 10 på helgerna innan dom får ringa :)

    Åh vad härligt, 6 veckor utomlands!

    SvaraRadera
  5. En sån hög med post och man vill resa tillbaka

    SvaraRadera
  6. Härlig bild mitt i regnet! Det t o m ser lite skönt ut att gå med paraply så där.

    SvaraRadera
  7. Vad kul att hitta din blogg. Grekland verkar underbart. Är det tänkt att ni ska flytta dit "på riktigt" eller ska ni ha huset på somrarna?

    SvaraRadera
  8. Vi har bott i Grekland tidigare (min sambo kommer därifrån), men skolorna i Sverige är mycket bättre för barnen.
    Huset blir nog mest sommarbostad, åtminstone till en början!

    SvaraRadera
  9. kikar in för att se resten av din dag

    SvaraRadera
  10. Aha, då fick jag lite förklaring här bland kommentarerna på boendet, skolan och sånt.

    SvaraRadera
  11. Såg den filmen när den kom ut, den gav mig kalla kårar...men bra skådisar, fina bilder som vanligt:) Anna Lena

    SvaraRadera
  12. Oj vad kul, Grekland i 6 veckor?! Nice! Vilken härlig 11:30 bild.

    Jag tyckte att filmen var _riktigt_ bra :)

    SvaraRadera