torsdag 23 september 2010

Nya tag i trädgården

I våras gjorde jag upp lite mål, som jag ville uppnå i trädgården - den här säsongen.
Det var att fixa en häck mot vägen. Vilket jag gjort.
Sen var det var att skaffa några träd så att vi får lite skugga i trädgården. Och nu är jag även halvvägs dit!
"Din Trädgård" har halva priset på alla växter så jag åkte dit och köpte ett till äppelträd (hängmatte-avstånd till det förra) som kommer att ge riktigt röda äpplen (Rödluvan).
Sen köpte jag gammaldags klätterrosor, ljusrosa, som ska bli ena sidan av en rosbåge - som en port in mot våra utemöbler.
Är det tänkt.
Jag vet precis hur jag vill att det ska bli...
Nu väntar jag med spänning på mina 3 Kastanjträdsbarn som snart kommer resande från huvudstaden!
De kommer att ge oss resten av skuggan och sen är jag i mål!

Nu måste jag bara kika lite på vilka lökar jag ska sätta i jorden...
För hur glad blir man inte sen i vår när de första små blommorna börjar titta upp?

11 kommentarer:

  1. Vad fint det kommer att bli. Ska bli ett sant nöje att sitta i er trädgård under ett lummigt träd med en liten god drink.
    (Håller ni med också?)

    SvaraRadera
  2. Jaaa det blir urmysigt! Ska bara vattna lite först... :-D

    SvaraRadera
  3. Haha, Jag skrev lite fel: det skulle stå Håller ni med det också? Alltså drinken.

    SvaraRadera
  4. Självklart fixar vi drinken! Kanske något med äpple i???

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det blir i er trädgård!Dessutom en extra bonus till dig som rott dina projekt i land!Kram

    SvaraRadera
  6. Jag måste ha sovit! Vad är det för häck som är planterad?

    SvaraRadera
  7. Och jag som höll på och grävde hela våren! Häcken heter Turkestansk Alm (Ulmus pumila celer) och är rena Mirakelhäcken! :-D
    http://mirakelhacken.se/

    SvaraRadera
  8. det kommer bli jättefint, och en rosenbåge är så vackert

    SvaraRadera
  9. Hur har det gått för häcken i vinter?

    SvaraRadera
  10. Svårt att säga hur häcken klarat vintern... Den ser stendöd ut men det vilar förhoppningsvis något liv där inne...
    Återkommer när våren kommit igång här i Småland!

    SvaraRadera
  11. Nu har jag lagt in en liten berättelse om vår Mirakelhäck här: http://charlottehelaaret.blogspot.com/2011/03/mirakelhacken.html

    SvaraRadera