tisdag 21 september 2010

Postcrossing

Jag är fast! Har provat "Postcrossing", där man skickar vykort till människor över hela världen och får tillbaka från andra! Mitt första vykort (det här bredvid) gick till Holland men jag har också skickat till Tyskland, Belgium, Finland och USA. Nu ser jag med spänning fram emot att få vykort i brevlådan! Äntligen! Jag tycker folk har slutat att skicka "snigelpost" vilket är jättetråkigt! Bara räkningar i brevlådan gör ju att man nästan har lust att sluta titta i den.

Om du blev sugen att prova så gå in på http://www.postcrossing.com/ .

Många skriver vilka typer av vykort de tycker om och då kan man ju försöka hitta såna, men de flesta verkar vilja ha vykort från ens hemort. Så det blev ju några såna jag skickade också.

Jag har alltid älskat vykort, både att skicka och att få, så det här är ju den perfekta hobbyn för mig...

3 kommentarer:

  1. Grattis!!
    Det är helt underbart när det första vykortet dyker ned i brevlådan
    Kina och Ryssland är två länder som påstgången är väldigt trög, det tar minst 3 v innan kortet anländer
    men annars tar det mellan 3 och 14 dagar.
    Happy Postcrossing

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag väntar med spänning!

    SvaraRadera