lördag 21 maj 2011

Me and my garden

Oj vad mycket det är att göra just nu.
Jag har en förmåga att börja på många projekt samtidigt, eftersom det ena leder till det andra, och så har jag plötsligt renoveringar på gång i nästan varje rum...
Och då blir jag stressad, för jag tycker om att ha det fint omkring mig, inte målarburkar och byggställningar.
Angelica fångar fjärilar och annat kul hon hittade... Som en kanin...
För fjärilarna är ju så snabba...
Och själv har jag målat vidare...
Ladan idag. Passar ju på att måla ute när solen skiner. Jag började måla ladan förra året men blev inte klar, nu när jag fortsätter så hade det tyvärr blivit en nyansskillnad från förra årets färg.
Såna där saker stör mig så jag målade om det jag målade förra året också.
Men, nu är det nästan klart!
Den är ju helt fallfärdig, ladan, men det ryms otroligt mycket där så jag ser gärna att den står kvar ett tag...
Jag har flyttat ut odlingsbänken också idag.
Och då och då njutit av underbart gott, "grekiskt" kaffe! 
(Vispa 1 tsk Nescafé med 2 tsk socker (eller skaka hårt) och häll på hett vatten och lite mjölk!)
Då är det sommar!

3 kommentarer: