söndag 14 augusti 2011

En dag till

Vi stannar till onsdagen istället.
Det är en del papper att ordna som blir färdiga först på tisdag så för att slippa stressa åker vi en dag senare. Då borde vi vara hemma på lördagen, om allt går som det ska.

Läste just på nyheterna att hösten är på väg in i Sverige.
Vet inte om jag tycker att den borde komma redan i augusti, även om det är min favoritårstid och jag längtar efter den... Var sak har sin tid! Först tänkte jag plocka svamp, ha kräftskiva och skörda äpplen i lugn och ro. Sen kan jag krypa in i huset och tända en brasa och hösten kan få storma hur mycket den vill! Framåt oktober, november.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt med en extra dag! Det ordnade ni bra. Jo, det verkar som om hösten är på ingång. Tidigt i år, precis som förra året. Sommarvädret har i Skåne varit bedrövligt. Inte många soldagar.

    SvaraRadera
  2. Nej nej, sommaren gör bara ett litet uppehåll. Visst måste vi hinna med svampen, kräftorna och surströmmingen i lugn o ro innan vi kryper in och börjar tända ljus.
    Jag har också ändrat lite på min hemresa. Åker på onsdag efter posten har kommit i stället fö torsdag morgon. Börjar längta hem nu.
    Men vi hörs ju innan dess.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hösten har iaf inte kommit till Stockholm, så nyheterna vill väl bara braska ut något negativt

    SvaraRadera