fredag 26 augusti 2011

Uppehåll

Idag var det varmt och skönt ute. Emelie har blivit sjuk så hon låg hemma och sov och jag måste ta varje tillfälle som ges att börja måla huset!
Det ska bli vitt, vitt, vitt! Och kanske lite beige, eller grått.
 Såna här eternitplattor är ju väldigt fula, men också otroligt praktiska eftersom de är helt underhållsfria. Det är många som behåller eternitplattorna på och sen sätter ett läckt på, så ger hela fasaden en känsla av trähus fast det är ganska underhållsfritt...
Vi ska prova och se hur det blir.
Först ska vi i alla fall måla hela fasaden vit... Och jag är hemskt höjdrädd men trotsade den rädslan och klättrade upp och började måla.

På eftermiddagen släppte jag penseln och åkte in till stan.
Alexandras mobil krånglar och nu var det dags för ett treje besök till Teliabutiken. De skickade in telefonen och Alexandra fick en lånetelefon under tiden. En Apple Iphone så hon var ju mer än nöjd... Hon hoppas faktiskt att det tar riktigt lång tid att laga hennes mobil...

Nu är det fredagsmys! Lite lagom regnigt och ruskigt ute (men i morgon måste solen skina för då ska jag fortsätta måla!) för att det ska vara jättemysigt att vara här inne bland tända ljus och bra film på teve!
Ha en skön helg!

3 kommentarer:

  1. Ha en skön helg själv.
    Ska bli kul att se huset färdig när jag kommer ner nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Går det inte att använda färgspruta att måla huset?

    SvaraRadera
  3. Det gör det kanske, men vi hade en målare här som sa hur vi bäst skulle göra och han sa att vi skulle rolla så jag gör det.

    SvaraRadera