lördag 17 september 2011

Furubokhyllan fixad!

Vi köpte ju den här furubokhyllan på en Auktion för några veckor sedan.
Tanken var att vi skulle använda den till förvaring i källaren, men jag har insett att vi även behöver förvaring på övervåningen så jag släpade upp bokhyllan och målade om den.
Antingen skulle den innehålla alla våra album... (Något som tyvärr inte gick eftersom flera av albumen var för stora (djupa) så det såg inte klokt ut...) Eller så skulle den innehålla barnens alla böcker...
Det har alltid varit en dröm för mig att ställa böckerna färgsorterade... I min egen bokhylla skulle inte det fungera eftersom jag söker efter alfabetet men för barnens del funkar det perfekt!
Dessutom är deras böcker grällare i färgerna så mitt öga gillar verkligen det här!

Också fick den gamla furubokhyllan nytt liv!

4 kommentarer:

  1. Det ser ju inte ens ut som om det är samma bokhylla. Du är ju urduktig på det där. Blir lite avundsjuk för själv har jag tummen mitt i handen.

    SvaraRadera
  2. ÅHHhhhh!!!Vad fint! Tänk vad fint! Himmel om jag kunde trolla som du! Det var verkligen ett lyft! Supermysigt att titta på och man blir direkt sugen på att måla om vår furuhylla med krussidull på, typ från Jysk, för att sen härma rakt av, med färgsortering! Jag har alltid tänkt mer i tema i barnens bokhylla, tex höstböcker, Alfonsböcker,eller böcker av Astrid Lindgren.Nu blir jag klyven, vet varken fram eller bak....Men supersnygggt blev det!!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt!! Vilken förvandling. Vilket kul grepp att placera dem i färger. Det blev mycket effektfullt.

    SvaraRadera
  4. Övning ger färdighet... Jag kunde inte heller måla från början (och kan det nog inte idag heller egentligen) men för varje fel man gör så blir det ju lite bättre nästa gång...

    SvaraRadera