torsdag 15 september 2011

Tiden går fort...

Det börjar ju redan bli höst!
Det som är tänkt att hinnas med innan vintern får man börja sätta fart med... som att måla färdigt huset. Det är inte mycket kvar nu, men det kräver två saker: 1. Inget regn. 2. Ingen storm. Och de senaste dagarna har innehållit båda.
Jag ligger fortfarande hemma och är genomförkyld, idag var även Emelie hemma och förkyld.
Ingen höjdare. Igår roade jag mig med att se på dvd-filmen som mamma och Jan gjorde från våra gamla smalfilmer från när jag var liten. En riktig resa i tiden som lämnar många tankar och minnen kvar i huvudet.

Idag åkte vi upp till vårat gamla hus, som mer och mer börjar se ut som ett riktigt ödehus, och plockade päron! Det är väldigt många som går upp och plockar där så ska vi få några själva får vi nog passa på och ta dem nu...
Jag ska åka upp till det kära gamla huset och göra i ordning där snart.
Åtminstone så måste trädgården underhållas innan vintern, huset behöver massor men det är tveksamt om jag hinner med det före vintern.
Det här lilla huset ligger mig väldigt varmt om hjärtat så jag vill inte se det förfalla.


1 kommentar:

  1. Ja,man får hålla fast vid de ljusa fina dagarna och minnas dem när det är november och snöblandat regna.

    SvaraRadera