lördag 13 februari 2010

♥ och snö...

Det går ju inte att missa här hemma att det är alla ♥ dag i morgon..
.Den här veckan har varit ganska körig. Barnen blev sjuka, alla fyra. Angelica är fortfarande febrig och har en fruktansvärd hosta som jag inte kan trolla bort med all hostmedicin i världen...
Jag bakade "Chip Cookies" idag. Familjens favoritkakor tror jag. En sorts havrekakor med hackad mörk choklad i. Svårt att hålla händerna ur kakburken när man har dem hemma.               
I fredags hade vi prov, jag trodde aldrig jag skulle hinna med att plugga in allt men stängde in mig i köket och pluggade och kom inte ut igen förrän det satt... Det kändes bra när jag skrev, kunde alla frågor utan EN där namnet helt föll bort. Jag funderade både länge och väl men jag kom inte på vad han hette. Fick för mig att namnet började på H ... H som i Catullus. Men strunt samma! Jag tror att alla andra frågor är rätt i alla fall.
Catullus.
Jag kommer aldrig glömma det nu.

Så här långt har mina pelargoner kommit. Ni ser - våren ÄR ju här! Jag sa ju det!

Här är Emelies stickning. Hon tycker att det är jättekul att sticka men vi hade inget garn hemma så hon gick loss på mitt broderigarn. Det är ju mer snören än garn och jag sa att det inte GICK att sticka en sjal av det men Emelie är världens envisaste så det är klart att det gick! Hon ska fästa trådarna och sen har hon en del andra idéer så kommer det att bli världens snyggaste sjal!

I morgon är det alla hjärtans dag och dessutom EFIT!
Ellen väntar med spänning på Alla Hjärtans Dag...

2 kommentarer:

  1. I morgon är det alltså mycket att se fram emot: Alla hjärtans dag
    EFIT
    OCH .... kakorna som jag förväntar mig få smaka!!

    Vi ses

    SvaraRadera
  2. kreativt att sticka med broderigarn

    SvaraRadera