lördag 20 februari 2010

Våra små vänner

Det är verkligen synd om fåglarna och de andra vilda djuren just nu. I natt när jag skulle gå och lägga mig så var rådjuren precis utanför mitt fönster. De stod och åt under fågelmaten. Av de fem vackra rådjuren finns bara tre kvar. En vet jag blev överkörd den andra vet jag inte. Att de är otroligt hungriga är inte att ta miste på för de brukar aldrig vara så här nära människor annars.










Vi får allt fler sorter till vårat "Fågel-Café", och när jag sitter här inne i värmen och myser så känns det skönt att veta att fåglarna åtminstone får mat här utanför!



Idag kom en domherre på besök.

Nu ska vi ut och leka i snön!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att ni matar fåglarna (och även rådjuren). Är förstås jätteavundsjuk på att du lyckats ta ett bra kort på en domherre. Jag har minst 25 misslyckade sådana.
    Sen undrar jag - var är fotot på rådjuren?

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi inte vara såna... Vad är väl ett foto på ett rådjur (eller 3) mot mörka foton på snödrivor och trädstammar?

    SvaraRadera
  3. ... eller ett stort antal foton på en gren av en buske ...

    SvaraRadera