torsdag 8 april 2010

EFIT - Torsdagen den 8 april 2010


Idag är det dags för Efit igen!
Vill du se de andra så titta in här!

00:15
Jag ligger och läser & går upp och dricker vatten.

01:15
Jag kan fortfarande inte sova... Bara Kitty och jag vakna.

07:15
Åååå vad segt att gå upp. Det blev inte många timmars sömn i natt.
Det får bli riktigt starkt kaffe idag...

08:15
Frukost. Yoghurt med honung är så otroligt gott!

09:10
Alexandra ska till tandregleringen för eventuell tandställning.

10:00
Sen får det bli en fika på Nilssons Konditori.

11:00
En tur till handelsträdgården för att köpa jord till mitt nya land! Och några blommor & fröer fick det bli också, det kliar verkligen i fingrarna nu!

12:00
Emelie fixar Carbonara och jag plockar upp här hemma...

13:00
Jag tar på gummistövlarna, kavlar upp ärmarna och går ut för att sätta fart med mitt nya land.
Å vad jag ångrar mig, nästan direkt. Varför alla dessa goda idéer om nya land?
Tack och lov för att lastmaskinen gjorde en del av jobbet i vintras när vi plogade bort snön (& halva gräsmattan..).

14:00
Jag gräver... och gräver... och gräver...
Här är mina nya trädgårdshandskar som jag köpte idag!


15:00
Behöver inspiration. Och kraft. Det får bli trädgårdsböcker och te. Har sovit för lite i natt och ätit för lite idag och det börjar ta ut sin rätt. FY vad jag är TRÖTT nu! Jag ska ALDRIG mer gräva! Och nästa gång Tinas Trädgård kommer på teve så ska jag byta kanal, eller gå och lägga mig!


16:00
Ellen och jag hjälps åt att klippa Elsas klor.
Ellen lyckas bäst...

17:00
Jag fastnar vid Facebook i en liten evighet...

18:00
Kycklingtacos till middag!

19:00
Jag får ett "änglaspel" av Alexandra som hon köpt till mig. Med rosor - som hon vet att jag älskar!
Vilken sötnos hon är!

20:00
Vi hänger i soffan och ser på Sveriges Värsta Bilförare.

22:00
Det händer inte mycket mer här i kväll.
Godnatt!

13 kommentarer:

  1. God morgon.

    Det är alltid lika irriterande att inte kunna sova :/ Hoppas Du ändå får en bra dag.

    På återseende.

    SvaraRadera
  2. Kikar in på din EFIT-dag.

    Tråkigt att du inte kunde sova i natt. Jag hade en sån natt igår, klockan gick och gick och jag kunde inte somna... Inatt blev det bättre med sömn ;o)

    Ha det bra!


    Kram

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när man inte kan sova.
    Hoppas att kaffet hjälpte...

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  4. Starkt kaffe är det enda sanna livselixiret. :)

    SvaraRadera
  5. Kikar in på din efitdag.
    Kitty liknar vår Tanja. Hon brukar oxå hålla mig sällskap sena kvällar :)
    Oj det e farligt med handelsträdgårdar. Man får sån klåda då :D

    Kikar in igen senare idag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kikar in på efit-dagen..
    Mums med fika.. :-)

    SvaraRadera
  7. hej kikar in på din dag
    själv är jag inte med idag, alldeles för trött
    sover dåligt pga astman

    SvaraRadera
  8. Hej, kikar in under EFIT :-)
    Låter som om du har fullt upp med vårbestyr.

    SvaraRadera
  9. Tittar in på resten av dagen.

    SvaraRadera
  10. Längtar oxå ut till trädgårdsarbetet!

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Kikar tillbaka så här dan efter för att se hur er eftermiddag och kväll blev. Mysigt med tända ljus.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Roligt att se hur din efit-dag har varit.
    Vi hörs.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Nått säger mig du kommer gå ut och gräva lite till ;)

    SvaraRadera