söndag 31 januari 2010

En Ikea-helg!

För det vet ju alla som någon gång har varit på Ikea att det tar EN dag att åka till Ikea och ta sig igenom ett Ikea-varuhus och sen tar det ytterligare en dag att  montera upp allting man köpte...
Här är Emelies bilder. Innehåller en liten del av allt det hon vill ha till sitt rum...

Vi var mest ute efter saker till Angelicas rum som inte fungerar alls just nu.
Köpte en loftsäng med tillhörande skrivbord & hylla under.
En ny bokhylla som matchar hennes fondvägg.

 
Väldigt rött & Väldigt sött!

Dessutom köpte jag en ny sänggavel till vår säng!
Inte kunde jag väl tro att kartongerna skulle vara så himla stora!?
När jag fick ut alla stora paketen från varuutlämningen så började jag fundera hur i hela fridens namn jag skulle få hem allt!
Inte helt olikt mig att tänka på det först då kanske...
Nu hade jag ju Georges pickup så lite plats fanns ju men en sån där pickup är inte så lång som man kan tro... Typ lång som en loftsäng... Det är den inte.
Tur att det finns spännband!
Och tur att jag har världens snällaste barn som alltid hjälper mig med alla möjliga och omöjliga saker...
Efter Ikea åkte vi in i det nya Mode-huset i Kalmar. Jättebra shoppingcenter med bara klädaffärer. Alla under ett tak. Oj, vad smidigt! Det här kommer att bli mitt nya favoritcenter! Att det ligger granne med Ikea gör ju inte saken sämre...
Och söndagen har gått åt till att montera möbler, som sagt.
Det är något jag börjar få rutin på.
Jag kan snart börja jobba på Ikea som möbel-monterare...

2 kommentarer:

  1. Kul att gå på IKEA en hel dag! Vilken höjdare.
    Tur att du fick hem alla sakerna. Hur skulle det annars ha gått??
    Ska bli trevligt att se Angelicas nya rum när vi kommer ner.

    SvaraRadera
  2. Phu, och första helgen efter lön!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera