onsdag 20 januari 2010

Studier & sjuklingar...


Det går verkligen snabbt framåt i skolan. En dags frånvaro, som jag får på fredag, är tufft att ta igen.

Jag ska läsa in och redovisa om  de grekiska gudarna Zeus och Hera. En ren slump, fröken har ingen aning om min koppling till Grekland. Ämnet passar mig perfekt - jag älskar den grekiska mytologin och har läst flera böcker i ämnet så det är inte svårt att hitta lusten att läsa i det här ämnet i alla fall...

Det här vackra lejonet sitter på ett museum inne på Nikopolis.

Inte från samma tid som Zeus och Hera och trehövdade titaner härjade direkt... men dock lite grekisk historia!

Nikopolis ligger i Preveza i västra Grekland.


Här vandrar vi runt i hettan då och då om somrarna... Barnen älskar det... inte.

Men följer lydigt med.
Känns helt overkligt att den där hettan kan vara så jobbig.
Ute snöar det på tvären och här inne ligger tre av barnen i feber.
:-O
De fick sin andra svininfluensa-spruta igår och reagerade direkt. Angelica fick feber redan i går kväll och Ellen och Alexandra blev dåliga under natten.

Vi åker till Stockholm i morgon.
Snabb-medicin mot feber, någon?

4 kommentarer:

  1. Oj. Hoppas de piggnar till. Förra gången gick det ju över rätt snabbt vill jag minnas. Nu, om jag får vara ärlig, så ser ju inte Ellen ut att ha det SÅ himla tråkigt. Kul för Elsa att mysa också.
    Vilken lycka att få jobba med något som man dels är intresserad av och dels har kunskaper i.

    SvaraRadera
  2. Har den stackars kanin fått en spruta också. Ser mycket medtagen ut, kanske lite grekisk sallad skulle pigga upp?

    SvaraRadera
  3. Nej Elsa är nog inte dålig. Hon bara låtsas för att hon ska få ligga i samma säng som Ellen och bli lite ompysslad.

    SvaraRadera
  4. Elsa gör vad som helst för att slippa vara i sin bur... Inklusive spelar sjuk i svininfluensa...

    SvaraRadera