söndag 31 juli 2011

Grekiskt lantbruk

 Det är ju ganska omodernt. Men det som slår mig mest här att ingenting har fått kosta någonting...
Allt är byggt av spillvirke, gamla lastpallar etc.
Korna vallas timvis varje dag, det finns verkligen inte mycket grönt att äta av men de är inte kräsna...
 Jag brukar leka med tanken att ta med mig en mycket hungrig kossa hem så att de fick leva livets glada dagar i vår trädgård... :-)
 Ellen älskar att hjälpa farmor och faster med djuren, speciellt hundvalparna... Men att mata kalvarna är också helt okej.
 Faster Kaliroy.
 George hjälpte till en dag och fixade en ny hage åt kossorna så att de nu mer kan stå i skuggan under träden istället för i gassande sol...
Lön för mödan... Kel med valparna.



3 kommentarer:

  1. Det var verkligen en stor skillnad mot vad vi är vana vid här. Men så länge det funkar är det ju toppen! Jag gillar kor. Och kalvar. Och hundvalpar. Jag hade nog trivts bra!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att Ellen älska djuren, redan som liten älskade hon ju djur fast då särskilt dinosaurier....

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det annorlunda. Jag tror de här korna skulle må jättedåligt om de helt plötsligt skulle få tillgång till grönt friskt svenskt gräs som de inte är vana vid. Lika dåligt som våra "bortskämda" kor skulle må dåligt vid ett byte.
    Gullig hundvalp.
    Hoppas Angelica mår bättre idag.
    Ha så trevligt på Georges födelsedag!
    (Jag har ju redan pratat med er idag ...)

    SvaraRadera