torsdag 21 juli 2011

Stora vågor!

Det känns nästan som vinter här i Grekland!
Igår kväll blåste det upp & blev nästan regn!
Idag har det blåst, nästan storm!
Det blåser ofta här så det händer inte så mycket, det som ska blåsa bort eller sönder har redan gjort det...

Vi blev ju en smula tveksamma till att slänga oss i de här vågorna...
George pekar på en segelbåt som håller på att gå på grund, han vet ju var grunden finns efter alla år som fiskare här nere.
Vi skrattar för vi håller på att dras ner i havet...
Min ena sko gick sönder, men fotot blev ju fint!

Vi körde tillbaka till den lite lugnare stranden, Kastro, där vågorna var lite svagare.
Vi slängde oss i allihop, Angelica fick ha simpuffar på sig för folk drunknar faktiskt i såna här vågor.
Det är verkligen jättekul att bada i vågor, man kan ligga i flera timmar!
Om man inte slås ner helt och hållet av en våg för då brukar man gå upp på stranden och fika istället...
Det gjorde Angelica och jag.
Vi låg och surfade i vågorna när det kom en helt enorm våg som kändes som en mindre tsunami (å vad jag överdriver!) jag tog tag i Angelicas arm och sen åkte vi ner mot botten av kraften i vågen. Vi åkte hela vägen in mot land under vatten och kraften var så stor att jag var tvungen att släppa Angelicas arm för att hon inte skulle bryta den eller åtminstone skada den.
Jag skrubbade upp knäna och Angelica blev jättearg på mig, på havet och på allt möjligt och gick upp och la sig under en handduk på stranden istället.
Och jag kom på att jag nog skulle fota istället för att bada...
Stranden blev full av sjögräs.

 Båtarna hade problem att ta sig in i viken där de brukar ligga och vänta på broöppningen.
Så, här är svalt och skönt just nu.

Här är de stackars kattungarna som vi göder just nu. De föredrar att leka och sova i farmors blommor och det tycker farmor så där om...

4 kommentarer:

  1. Oj vilka äventyr vid vågorna. De är inte att leka med, de kan dra ner vem som helst. Var försiktiga. Häftiga bilder.
    Gulliga kattungar, förstår att farmor tycker att de kanske skulle välja en annan plats att ligga på ..

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska vågor. Men man får nog vara försiktig och inte alltför våghalsig. När jag var ung älskade jag dessa vågor, men idag håller jag mig nog mer på stranden när det ser ut så där.

    Kissarna helt underbara :-)

    SvaraRadera
  3. På bild ser det ju hur mysigt ut som helst men jag fattar allvaret.Vilken tur att du var med Angelica! George och du ser ju hur snygga ut som helst....som en annons för Geklands turister!!Kram

    SvaraRadera
  4. jag tycker också vågor är läskiga, föredrar att plaska i poolen :-)
    men det ser superhärligt ut

    SvaraRadera