torsdag 21 juli 2011

Vardag i Agios Nikolaos

Man börjar känna sig som en i gänget här i byn...
Idag var vi tvungna att åka till läkaren med Angelicas envisa öroninflammation. Hon har haft ont i öronen till och från sen långt innan skolavslutningen i juni. Och så fort vi ska ta henne till läkaren så blir det bättre. Men igår blödde det plötsligt ur örat och så gjorde det ont igen så idag åkte vi till läkaren så att hon kunde få medicin.
Jag får inte jättestort förtroende när det sitter en tjej med skyhöga klackar och civila kläder vid ett skrivbord och knappt tittar på en när man kommer in. Det tar ett tag innan man fattar att det här faktiskt är läkaren, hon som skulle rädda livet på oss om vi var allvarligt skadade eller sjuka...
Nåja, öroninflammation verkade hon i alla fall förstå sig på så förhoppningsvis så kommer Angelica blir bättre nu.
Efter det hade vi några ärenden inne i Vonitsa och sen åkte vi hem och väckte Emelie och Alexandra som inte gick och la sig förrän vid fem i morse för de satt och spelade kort med grannbarnen...
Jag vaknade till när solen gick upp och fiskebåtarna gav sig ut och blev helt matt när jag insåg att barnen fortfarande inte hade gått och lagt sig!
Eller barn och barn förresten... :)

Angelica och Ellen gick upp till farmors djur och gosade lite med Spiros killingar.
De är verkligen jättesöta!
Och de vuxna getterna stirrar nyfiket.
Ellen passade på att bada en av valparna, som verkade behöva det...
Barnen är så där lagom roade av de här hattarna som farmor absolut tycker att de ska ha på sig när de är i solen... Men man ska inte underskatta solen så där mitt på dagen.

2 kommentarer:

  1. Vad kul och omväxlande ni har! Hoppas nu att Angelica äntligen blir bra från sin öronvärk, det vore väl skönt för henne att slippa den nu.
    Vilka söta bilder på barnen och djuren. Väntar mig nästan att ni har en get med er hem ...
    Det är en förståndig farmor - behåll hattarna på. Bra för hjärnan och också för all sol som annars bränner i ansiktet. Som sagt - inget att leka med.
    Här, kan jag säga, bränner man sig inte för tillfället ...Alls.

    SvaraRadera
  2. Ann-Charlotte Larsson, Falkenbergfredag, 22 juli, 2011

    Hej vilka härliga bilder du lägger ut varje dag, blir lite avis. Vi har varit i Parga 3ggr men inte i år,jag längtar dit varje dag. Jag skulle kunna bo där nere hela säsongen där är helt underbart. Jag hoppas vi kommer dit nästa år.
    MVH Ann-Charlotte, Falkenberg

    SvaraRadera